۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

چابهار به قطب گردشگری دریایی و توریسم درمانی تبدیل می‌شود

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت دولت و بخش خصوصی، چابهار به قطب گردشگری دریایی و توریسم درمانی تبدیل می شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۹۱۲
چابهار به قطب گردشگری دریایی و توریسم درمانی تبدیل می‌شودیعقوب جدگال به مانا گفت: در چابهار پدیده های شگفت انگیز طبیعی و آثار بجا مانده تاریخی زیادی از روزگار کهن وجود دارد که دارای ارزش فراوانی است.
نماینده مردم چابهار تصریح کرد: بودجه  ویژه ای برای توسعه گردشگری دریایی چابهار در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت دولت و بخش خصوصی، چابهار به قطب گردشگری دریایی و توریسم درمانی* تبدیل می شود. 
جدگال اظهار کرد: ایجاد فرصت های قایقرانی، موج سواری، غواصی و دهها ورزش دیگر می تواند ماجراجویان و بخصوص گردشگران را به این منطقه بکشاند.
وی از دیگر اقداماتی که می تواند به کمک گردشگری دریایی در منطقه کمک کند توسعه رشته های تحصیلی متناسب با حرفه گردشگری و توریسم در دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار عنوان کرد.
جدگال گفت: منطقه آزاد چابهار نیز همچون مناطق آزاد كیش و قشم‌– كه پیش ازاین به تفصیل به آن‌ها نیز پرداخته شده است- از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی برخوردار است كه می‌تواند به عنوان یكی از هزاران مقاصد گردشگری كشور مطرح باشد.
وی ادامه داد : علاوه بر آن به لحاظ موقعیت تجاری و صنعتی این منطقه كه به نظر می‌رسد بیش از بحث گردشگری بدان پرداخته می‌شود، تجار و بازرگانان زیادی به آن رفت‌وآمد دارند كه بحث اقامت در هر دو صورت مطرح می‌شود.
جدگال گفت: با توجه به این‌كه صنعت هتلداری به عنوان یكی از زیرساخت‌های گردشگری همواره مطرح است، اما مشاهده می‌شود هتل‌های منطقه آزاد چابهار و شهرستانآن در این بخش دچار ضعف هستند.
وی بیان کرد: از جاذبه های گردشگری طبیعی مهم این بندر زیبا می توان به جنگل حرا در خلیج گوادر، سواحل صخره ای زیبا تا خلیج گوادر، تالاب لیپار در مسیرجادة ساحلی چابهار ـ گوادر در 15 کیلومتری شرق چابهار، رودخانة باهو کلات در 90 کیلومتری شرق چابهار، کوه های مینیاتوری (مریخی) به موازات دریا از منطقة کچو تا نزدیکی خلیج گوادر، تپة گل فشان در شمال غرب چابهار، رشتة ارتفاعات فرسایش یافته در مسیرجادة ساحلی چابهار ـ گوادر، و چابهار ـ کهیر، تمساح منحصربه فرد پوزه کوتاه، درختان جیر معابد و بویژه طبیعت بکر، دست نخورده و بسیار زیبا با سواحل شنی و صخره ای که امواج آن پس از برخورد با صخره ها گاهی تا 5 متر اوج می گیرد و غیره اشاره کرد. 
*توریسم درمانی یا گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است كه به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و كمتر از یك سال صورت می گیرد. به این ترتیب یک توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی اش را به دست بیاورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار