۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

ایران شناور توقیفی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ندارد

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: تعامل مناسبی میان ما و گاردهای ساحلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برقرار است و می‌توان گفت که درحال حاضر هیچ شناور ایرانی در توقیف این کشورها نیست.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۷۲۶
ایران شناور توقیفی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نداردبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سردار حسین ذوالفقاری در آیین معارفه فرمانده جدید دریابانی استان هرمزگان اظهار کرد: باتوجه به امکانات موجود، شرایط دریا و بضاعت استان هرمزگان، کار کردن در مجموعه دریابانی هرمزگان بسیار دشوار است.
وی با اشاره به اینکه کار کردن در دریا به دلایل متعدد دشوارتر از خشکی است، افزود: در دریا وضعیت متفاوت است و مواج بودن دریا، تلورانس تیراندازی و هجمه‌هایی که علیه مرزبانان صورت می‌گیرد ازجمله این دشواری‌ها است.
سردار ذوالفقاری خاطرنشان کرد: سرهنگ ایزدی(فرمانده پیشین دریابانی هرمزگان) با مشی و تفکر عملیاتی به هرمزگان آمده بود و آمارها حاکی از آن است که کشفیات صورت گرفته از 51 تا بیش از هزار درصد افزایش داشته است.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به لزوم بکارگیری گروه‌های ضربت و تکاوران دریایی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: کار راه‌اندازی یگان‌های تکاوری در استان هرمزگان با همکاری ارتش صورت گرفت و این مسئله یک اقدام بجا و موردنیاز بود.
وی با تاکید براینکه امنیت یک محصول جمعی است، ادامه داد: ایجاد امنیت و حفظ آن کار یک ارگان خاص نیست، بلکه همه در برابر آن مسئول هستیم و برقراری تعامل جدی و اصولی بین مردم، سایر دستگاه‌های مرتبط و مرزبانان کشورهای همسایه برقرار کنیم، شاهد رشد خوبی در مناطق مرزی کشور خواهیم بود.
ذوالفقاری با بیان اینکه تعامل بسیار مناسبی بین دریابانی و گاردهای ساحلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برقرار است، تصریح کرد: در بحث آزادسازی شناورهای ایرانی، مشکلی نداریم و می‌توان گفت در حال حاضر هیچ شناور ایرانی در کشورهای همسایه توقیف نیست.
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: همراهی خوبی میان گاردهای ساحلی کشورهای خلشج‌فارس با ما وجود دارد و این مسئله باعث شده امنیت خلیج‌فارس مطلوب باشد، البته سایر نیروهای نظامی کشورمان کار خودشان را دراین مسئله انجام می‌دهند.
وی در انتها نیز با تاکید براینکه حوزه دریا را تقویت خواهیم کرد، بیان کرد: اعتبارات مربوط به مرزبانی ناجا که در سال گذشته پرداخت نشده و در همین یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود که این میزان حدود 83میلیارد تومان است.
براساس این گزارش، در انتها این مراسم سرهنگ احمد دادستانی بعنوان فرمانده جدید دریابانی استان هرمزگان منصوب شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار