۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

شرکت تاسیسات دریایی اعلام آمادگی کرد

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از آمادگی این شرکت برای توسعه بخش دریایی فاز 11 پارس جنوبی خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۶۷
 شرکت تاسیسات دریایی اعلام آمادگی کردبه گزارش مانا غلامرضا منوچهری در گفتگو با شانا درباره اینکه آیا توسعه بخش فراساحلی فاز 11 به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران پیشنهاد داده شده است، اظهار بی اطلاعی و تصریح کرد: تا کنون پیشنهادی درباره توسعه بخش فراساحلی این فاز پارس جنوبی به این شرکت داده نشده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان اینکه اگر چنین پیشنهادی به ما مطرح شود، قطعا از آن استقبال می کنیم، افزود: البته ما به دنبال توسعه این فاز هستیم اما تاکنون پیشنهادی در این زمینه به شرکت داده نشده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد توان فراساحلی ایران در اختیار شرکت تاسیسات دریایی ایران است، افزود: اگر قرار باشد توسعه فاز 11 به شرکتهای داخلی سپرده شود قطعا این شرکت می تواند در توسعه بخش فراساحلی این فاز حضور پررنگ و موثری داشته باشد.
بر اساس این گزارش رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت در حاشیه نمایشگاه نفت درباره توسعه فاز11 پارس جنوبی گفت: اولویت در توسعه فاز پارس جنوبی، اتکا به توان داخلی است.
بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز درباره فاز 11 پارس جنوبی گفته بود: توسعه این فاز هم اکنون در اولویت کاری وزارت نفت نیست و تا کنون نیز پیشنهادی از سوی شرکتهای خارجی و داخلی برای توسعه آن دریافت نشده است.
توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تأمین گاز ترش مورد نیاز واحد پارس ال.ان.جی و استحصال میعانات گازی همراه گاز طراحی و اجرا خواهد شد. در این فاز روزانه 2 میلیارد مترمکعب گاز و 70 هزار بشکه میعانات گازی سنگین از میدان مشترک پارس جنوبی تولید می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار