۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

طرح نوروزی 93 بدون سانحه به نیمه راه رسید

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از موفقیت‌آمیز بودن عملیات جابجایی بیش از یک و نیم میلیون نفر مسافر در موج نخست سفرهای نوروزی، انجام سفرهای ایمن دریایی به مقصد جزایر قشم، کیش و هرمز و سپری شدن روزهایی بدون سانحه ناگوار دریایی در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۵۴
طرح نوروزی 93 بدون سانحه به نیمه راه رسیدبه گزارش مانا از بندرعباس، مهدی نوفرستی، جانشین رییس کمیته سفرهای دریایی هرمزگان، پرتردد ترین مسیرهای دریایی کشور را مربوط به حوزه جغرافیایی این استان دانست و گفت: بیش از 95 درصد از سفرهای دریایی و 100 درصد حمل خودرو به جزایر کشور از بنادر هرمزگان انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سفرهای دریایی سال 93 که از 25 اسفندماه گذشته آغاز شده و تا تاریخ پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد، همینک به نیمه راه رسیده است و مادر این طرح به رعایت ضوابط ایمنی در بنادر، شناورها، مسیرهای تردد و همچنین مشارکت مسافران در این زمینه توجهی ویژه داریم.

به گفته این مقام مسئول، در نیمه نخست طرح نوروزی امسال، ناوگان مسافری در هرمزگان از طریق 9 بندر مجاز وظیفه حمل و نقل ایمن مسافران دریایی را به مقصد جزایر زیبای خلیج فارس را به انجام رساندند.

همچنین سفرهای خارجی نیز از طریق دو بندر مسافری باهنر و لنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد.

نوفرستی تصریح کرد: برای اطمینان از ایمن و استاندارد بودن شناورها، بازرسان مجاز سازمان بنادر و دریانوردی هر دو ماه یکبار و موسسات رده بندی به صورت ادواری شرایط ایمنی شناور مسافری را بررسی می کنند.

* شماره تلفن‌های طلایی در یک سفر دریایی

وی از مردم خواست برای کسب اطلاعات دریایی ایام نوروز با دو شماره 2122500 و 2122501 (0761) تماس حاصل بگیرند.

نوفرستی خاطرنشان کرد: این شماره‌ها، اطلاع‌رسانی 24 ساعته به مسافران دریایی را برعهده دارند.

وی تاکید کرد : از مسافران نوروزی درخواست می کنیم در صورت بروز هرگونه اضطرار و تنها برای سوانح دریایی با شماره 1550 تماس بگیرند و در موارد دیگر، آن را مشغول نکنند.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در بحث ارایه اطلاعات هواشناسی نیز سامانه پیامکی 300076373000 آماده اطلاع رسانی به مسافران دریایی است.

* سوم تا ششم فروردین، اوج ترافیک بنادر مسافری

جانشین رییس کمیته سفرهای دریایی هرمزگان دوره زمانی بین سوم تا ششم فروردین هر سال را به عنوان زمان اوج سفرهای دریایی در کشور عنوان کرد و از فعالیت تیم های آتش نشانی، آمبولانس، غواصی و بازرسان در تک تک بنادر مسافری هرمزگان به صورت 24 ساعته خبر داد.

نوفرستی ساعات 8 تا 11 صبح هر روز در ایام تعطیلات نوروزی را زمان اوج ترافیک بنادر دانست و از مردم خواست طی ساعات مذکور، صبر و بردباری را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.

وی از سپری شدن نیمه نخست طرح نوروزی 93 بدون حادثه ناگوار دریایی خبر داد و تاکید کرد: باتوجه به شرایط ویژه اقلیمی خلیج فارس، هم اکنون وضعیت فنی همه شناورها ارتقاء یافته است، اما به اذعان کارشناسان سازمان جهانی دریانوردی، هنوز صنایع های دریایی و هوایی با تمامی پیشرفت صورت گرفته، نتوانسته اند به طور کامل همه سوانح را پوشش دهند.

نوفرستی صحت و سرعت تبادل اطلاعات دریانوردی در استان هرمزگان را بسیار مناسب ارزیابی و اضافه کرد: درصد تطابق اطلاعات دریافتی با واقعیت، 70 درصد به بالاست که تمامی عوامل مذکور در کاهش بروز سوانح دریایی بسیار موثر بوده است.
برچسب ها: نوروز
ارسال نظرات
آخرین اخبار