mana.ir

پیش‌بینی کاهش نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر اقیانوس آرام

پیش‌بینی کاهش نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر اقیانوس آرام

نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در پی افزایش بی رویه همزمان با بحران دریای سرخ بر‌اساس پیش بینی کارشناسان در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت. علت آن نیز مذاکره بین مدیران خطوط کشتیرانی، اپراتور‌ها و صاحبان کالا برای انعقاد قرارداد سالانه در مسیر اقیانوس آرام است.

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

سنگاپور برای یازدهمین سال متوالی جایگاه برتر خود را به عنوان قطب پیشرو شهر‌های دریایی سبز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان حفظ کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داد، در این میان ابوظبی از جایگاه ۳۲ به ۲۲ صعود کرد اما هنگ‌کنگ در رتبه‌بندی سیر نزولی داشت.

امکان حراج محمولات بلاتکلیف از سوی متصدیان حمل

امکان حراج محمولات بلاتکلیف از سوی متصدیان حمل

در زمان حمل محمولات از سوی متصدیان حمل دریایی، مواردی بروز می‌کند که ایشان ناچار از اتخاذ تصمیماتی نسبت به محموله بدون اخذ نظر و دستورات مالکین آن محمولات (اعم از فرستنده و یا گیرنده کالا) هستند. این موارد می‌تواند شامل موضوعاتی همچون بروز خسارت همگانی (General Average) و تفدیه محمولات (Jettison) و یا سایر مواردی باشد که بر اساس قوانین موضوعه و یا عرف‌های جاری و شناخته شده، متصدی حمل مجاز به اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به محموله بدون نیاز به اخذ قبلی دستورات از مالکین آن است. در این مقاله قصد داریم به یکی از متداول‌ترین ابعاد این موضوع یعنی عدم تحویل‌گیری بار از سوی گیرندگان کالا در زمان رسیدن به مقصد و راهکارهای قانونی و نحوه حل این معضل از سوی متصدی حمل بپردازیم.

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری ایران و پاکستان
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری ایران و پاکستان

وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
بحران دریای سرخ و پیامد‌های آن برای تجارت آفریقا

بحران دریای سرخ و پیامد‌های آن برای تجارت آفریقا

پایان سال ۲۰۲۳ و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی با اختلالات عمده در جریان تجارت دریایی جهانی همراه بود، زیرا کشتی‌هایی که وارد خلیج عدن می‌شوند و از دریای سرخ و کانال سوئز عبور می‌کنند، همچنان با خطر تنش مواجه می‌شوند. این موج جدید اختلال پس از بحران بی‌سابقه لجستیک جهانی ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ و پیامد‌های آن در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی و جنگ در اوکراین از سال ۲۰۲۲ میلادی روی می‌دهد.
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
تأکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
در مجمع عمومی فوق‌العاده مطرح شد:

تأکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار، ۵ هزار دستگاه کانتینر جدید برای الحاق به ناوگان کانتینری شرکت خریداری شد.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال‌آفرینی می‌شود
دبیر انجمن صنفی دریانوردان:

توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال‌آفرینی می‌شود

دبیر و نائب رییس انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران پسکرانه بنادر را حلقه مفقوده جهش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریامحور منجر به جهش تولید و حل مشکل بیکاری در کشور خواهد شد.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
افزایش ۴۳ درصدی سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
در مجمع عمومی فوق‌العاده تصویب شد:

افزایش ۴۳ درصدی سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به میزان ۴۳ درصد افزایش داد.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کشتی‌های الکتریکی با صفر در‌صد آلودگی در راه است

کشتی‌های الکتریکی با صفر در‌صد آلودگی در راه است

تفاهم‌نامه ساخت و برق‌رسانی به کشتی‌های الکتریکی توسط سنگاپور بین دو شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی و Yinson GreenTech امضا شد، بر این اساس کشتی‌های الکتریکی با صفر در‌صد آلودگی امکان دریافت برق دریایی لازم را در سنگاپور خواهند داشت.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
توسعه اقتصاد دریامحور زمینه ساز جهش تولید و توسعه اقتصاد ایران
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران:

توسعه اقتصاد دریامحور زمینه ساز جهش تولید و توسعه اقتصاد ایران

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اهمیت بسیار بالای «توسعه دریامحور» و «جهش تولید با مشارکت مردم» برای مقام معظم رهبری، گفت: پسکرانه بنادر، نرخ تمام شده تولید را کاهش می‌دهد و ایجاد مراکز تولیدی-صنعتی با توان صادراتی بالا در پسکرانه بنادر برای اقتصاد ایران امری ضروری است.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
افزایش ۱۱۲ درصدی صادرات کالا از شانگهای چین در دو ماه اول ۲۰۲۴

افزایش ۱۱۲ درصدی صادرات کالا از شانگهای چین در دو ماه اول ۲۰۲۴

صادرات کالا توسط کشتی از شانگهای چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب با رشد ۱۵.۹ و ۲۰.۶ درصدی مواجه شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲.۹ درصد افزایش یافت.
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
بهبود قابلیت اطمینان صنعت کشتیرانی در مسیر‌های آفریقایی همزمان با بحران دریای سرخ

بهبود قابلیت اطمینان صنعت کشتیرانی در مسیر‌های آفریقایی همزمان با بحران دریای سرخ

برنامه‌های قابلیت اطمینان شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی پس از ماه‌ها فراز و نشیب در پی بحران دریای سرخ در مسیر‌های آفریقایی به نوعی ثبات رسیده و تردد کشتی‌ها به حالت عادی درآمده است.
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌گیرند

کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌گیرند

یک شرکت بیمه‌ای انگلیسی برای اولین بار برای کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند با دریافت یک میلیون دلار برای مدت یکسال آنها را تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار می‌دهد. کشتی‌هایی که در حال حاضر از طریق دریای سرخ تردد می‌کنند می‌توانند از این نوع بیمه خطرات جنگی استفاده کنند‌.
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

تعداد حوادث دزدی دریایی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میلادی به ۲۶ مورد در آسیا رسید که نسبت به ۲۷ واقعه گزارش شده در مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. حوادث روی داده در تنگه مالاکا و سنگاپور با کاهش ۴۵ درصدی روبروست.
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ

مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ

خط کشتیرانی امارات (ESL) طی موافقت‌نامه‌ای با همکاری چین یک خط کشتیرانی مستقیم بین چین و دریای سرخ راه اندازی می‌کند.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
سود عملیاتی ۹ شرکت کشتیرانی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ منفی شد

سود عملیاتی ۹ شرکت کشتیرانی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ منفی شد

میانگین سود حاشیه عملیاتی ۹ شرکت بزرگ کشتیرانی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی منفی شد این رویداد از سال ۲۰۱۸ تا کنون بی‌سابقه است.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
۱
آخرین اخبار