۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

۱۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در سواحل و رودخانه‌های بوشهر جان باخته‌اند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در سواحل و رودخانه‌های بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۹۹۷۷۴

۱۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در سواحل و رودخانه‌های بوشهر جان باخته‌اند

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  سید حسین موسوی با اشاره به فوت ۱۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا نیمه مرداد ماه امسال، ۴۹ مورد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و سواحل استان بوشهر رخ داده که ۱۷ مورد آن منجر به فوت شده است.

وی افزود: از میان افراد غرق شده بخش مهمی از آن‌ها کودکان و نوجوانان بوده که نیازمند مراقبت بیشتر والدین است، بنابراین نظارت و مراقبت والدین هنگام حمام یا شنا کردن و یا ظرف‌های آب کولر و تشت آب در حمام و یا وان در منزل، برای مراقبت از کودکان از اهمیت زیادی برخورد است.

موسوی اضافه کرد: در استان بوشهر علاوه بر حدود ۹۰۰ کیلومتر سواحل دریا که وجود دارد، چشمه‌های آب یا رودخانه‌ها در جا‌های مختلف استان نیز وجود دارد که در آمار‌ها رقم قابل ملاحظه‌ای از غرق‌شدگی منجر به فوت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شاهد آمار قابل توجه موارد غرق‌شدگی در استان هستیم تاکید کرد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث آموزش همگانی، پیشگیری و کنترل، برنامه‌ریزی سریع و پیگیرانه در این خصوص داشته باشند تا شاهد کاهش این آمار در استان باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر به همه همشهریان توصیه کرد: به نکات ایمنی و پیشگیرانه که از رسانه‌های ملی و معتبر و همچنین سازمان فوریت‌های پزشکی برای پیشگیری از غرق‌شدگی ارائه می‌شود، توجه ویژه داشته باشند و با آموزش شنا به خانواده و آشنایان خود اقدامی مؤثر در حفظ سلامت اطرافیان خود داشته باشند.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار