۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

دریا جان پسربچه ۸ ساله بوشهری را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از غرق شدن کودک ۸ ساله در ساحل بندرگاه بوشهر خبر داد و گفت: تلاش پدربزرگ برای نجات این کودک بی‌فایده بود و دریا مرگ وی رقم می‌خورد.
کد خبر: ۹۹۶۴۸

دریا جان پسربچه ۸ ساله بوشهری را گرفت

 

ابراهیم پارسا در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر تفریحات دریایی از جمله شنا است، اظهار داشت: سواحل استان بوشهر ظرفیت مناسبی برای شنا خصوصاً در فصل گرما از جمله بهار و تابستان فراهم کرده است.

وی برای استفاده از دریا آشنایی با فن شنا را یکی از ضروریات دانست و بیان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با تأکید بر اطلاع از وضعیت عمق آب دریا، سواحل و رودخانه‌ها قبل از تصمیم ورود به آب اضافه کرد: شنا در آب عمیق در سواحل و رودخانه‌ها برای افراد مبتدی خطر غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد.

پارسا با اشاره به فوت یک پسربچه بر اثر غرق شدن در دریای سواحل بوشهر گفت: پسر بچه ۸ ساله بوشهری که به همراه برادر و پدر بزرگ خود برای شنا به ساحل بندرگاه بوشهر می‌رود قبل از پیاده و آماده شدن پدربزرگ به سمت دریا رفته و خود را به آب می‌زند.

وی ادامه داد: در فاصله حدود ۵ دقیقه‌ای وقتی که پدربزرگ خود را به دریا زده بود و به سمت این پسربچه می‌رود کودک غرق می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با تأکید بر مراقبت ویژه از فرزندان در شنا گفت: فرزندان خود را از کوچکی با فنون اولیه شنا آشنا کنیم تا بتوانند در برابر حوادث در دریا و رودخانه‌ها از خود مراقبت کنند.

ابراهیم پارسا، آموزش و یادگرفتن شنا را از سفارشات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) دانست و تأکید کرد: آموزش شنا یکی از سفارشات مهم دین مبین اسلام و خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است.

وی با بیان اینکه شنا کردن یکی از بهترین تفریحات در سواحل و رودخانه‌ها است، گفت: در استان بوشهر به واسطه وجود رودخانه‌ها و سواحل خلیج فارس برای مردم استان و گردشگران ظرفیت مهمی برای تفریح شنا فراهم کرده که لازم است اولیا از فرزندان خود در این تفریح مفرح مراقبت ویژه کنند.

پارسا اضافه کرد: بر اساس آمار‌ها در سال جاری تاکنون ۱۶ نفر به سبب عدم آشنایی با فن شنا در سواحل استان بوشهر غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار