روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
بیش از ۵۰ نهنگ خلبان پس از گیر افتادن در ساحلی دورافتاده در غرب استرالیا جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که تیم‌های نجات تلاش کردند بقیه نهنگ‌ها را به آب بازگردانند.
کد خبر: ۹۶۵۸۹

مانا: نزدیک به ۱۰۰ نهنگ خلبان روز گذشته در ساحلی در استرالیای غربی به گل نشستند و مقامات استرالیایی اعلام کردند که از میان آن‌ها ۵۱ نهنگ تا امروز تلف شده‌اند و تلاش‌ها برای نجات ۴۶ نهنگ زنده همچنان ادامه دارد.

 این نهنگ‌های خلبان باله‌بلند و بسیار اجتماعی، اوایل روز سه شنبه در حال شنا کردن در نزدیکی ساحلی در منطقه شهر بندری آلبانی در ایالت استرالیای غربی مشاهده شدند.

با گذشت روز، دسته این نهنگ‌های خلبان به ساحل نزدیک‌تر شد و این مسئله نگرانی ماموران حفاظت را برانگیخت. تا ساعت ۴ بعد از ظهر، بخش بزرگی از خط ساحلی پوشیده از نهنگ‌های ساحلی بود.

پیتر هارتلی، یکی از مسئولان حاضر در محل این حادثه در این باره گفت: ما هنوز ۴۶ نهنگ زنده داریم و تمرکز امروز بر بازگرداندن آن‌ها به آب و تشویق آن‌ها به رفتن به آب‌های عمیق‌تر خواهد بود.

وی افزود: ما خوشبین هستیم که تا جایی که بتوانیم جان نهنگ‌ها را نجات خواهیم داد.

کارشناسان حیات وحش می‌گویند رفتار غیرمعمول نهنگ‌ها می‌تواند نشان دهنده استرس یا بیماری در آن‌ها باشد.

گفتنی است که نهنگ‌های خلبان حیواناتی بسیار اجتماعی هستند و در طول زندگی خود روابط نزدیکی با گروه و دسته خود حفظ می‌کنند.

ارسال نظرات