۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

ایجاد ۷ طرح گردشگری در سواحل استان بوشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از ایجاد ۷ طرح گردشگری در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۷

ایجاد ۷ طرح گردشگری در سواحل استان بوشهر

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان بوشهر به ویژه در زمینه ساحلی و دریایی، طی سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در همین راستا برای ایجاد هفت طرح گردشگری در استان ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت شده است.
به گفته وی، این تسهیلات در خصوص توسعه و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری از جمله رستوران، هتل، مجتمع گردشگری تفریحی، مجموعه اقامتی ساحلی و هتل‌آ‌پارتمان بوده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، یادآور شد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بوشهر، دشتی، گناوه، کنگان و تنگستان در دست اجرا هستند که امیدواریم زمینه توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری ساحلی و دریایی را در استان بوشهر فراهم کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در ادامه گفته‌های خود یکی دیگر از مهمترین ابعاد جذب گردشگر به استان بوشهر را علاوه بر جاذبه‌های طبیعی ساحلی و دریایی، میراث فرهنگی غنی این استان عنوان کرد.
وی بیان داشت: به همین منظور در تلاش هستیم تا با ساماندهی آثار تاریخی و توسعه موزه ها، گامی مهمی در راستای بهره برداری از میراث فرهنگی در راستای جذب گردشگر باشیم.
سجادی منش، موزه رئیسعلی دلواری را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: در نشستی که با طراحان فنی فضاسازی موزه رئیسعلی دلواری و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد، بهسازی بنای این موزه مورد تاکید قرار گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، تصریح کرد: همچین ایجاد تغییرات محیطی و محتوایی در راستای ارتقای سطح موزه در جذب گردشگران در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی‌های در حال انجام در تلاش برای ارتقای کیفی بنا‌های تاریخی و سایر موزه‌های استان برای افزایش جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار