۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

نصب و راه‌اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی (نقشه دریایی الکترونیکی) در مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و کنترل ترافیک دریایی (VTS) برای اولین بار در بنادر شمال کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۰۷

نصب و راه‌اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS

 به گزارش مانا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نیکوکار با اعلام نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS اظهار داشت: از جمله وظایف مهم سازمان بنادر و دریانوردی نظارت کامل در امور کشتیرانی و شناور‌های خدماتی و همچنین تامین ایمنی عبور و مرور کشتی‌های متردد در آبراه‌های تحت حاکمیت دریایی است.
وی گفت: در این راستا معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان طبق وظایف محوله برای مراکز MRCC و VTS بندرانزلی چارت‌های الکترونیکی دریایی به روز حوزه جنوب دریای کاسپین را تامین و به عنوان نخستین بندر شمال کشور در این دو مرکز نصب و راه اندازی کرد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به قابلیت مهم نرم افزار چارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: اتصال به سیستم شناسایی خودکار شناور‌ها (AIS) و همچنین کنترل و پایش لحظه‌ای کشتی‌های متردد در آبراه‌های دریایی استان گیلان به سهولت انجام می شود.
نیکوکار با بیان اینکه در راستای اجرای ایمن‌تر و سریع‌تر عملیات‌های جستجو و نجات دریایی، نقشه‌های دریایی به روز الکترونیکی بر شناور "ناجی ۱۴" نیز در این پروژه تامین و نصب شد، تصریح کرد: نقشه‌های الکترونیکی دریایی یاد شده بر مبنای نقشه‌های تولید شده ایرانی سازمان نقشه برداری کشور بوده که توسط متخصصین داخلی تهیه و بر اساس استاندارد‌های بین المللی تائیدیه‌های لازم را دریافت کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار