۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ استان بوشهر آغاز شد

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار و دیگر مسئولان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۹۹

عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در آغاز عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ اظهار داشت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با  ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۳۰ هزار مترمکعب حجم لایروبی ظرف مدت پنج ماه اجرایی خواهد شد.

محمد شکیبی نسب افزود: اکنون به دلیل پایین بودن عمق آب در کانال دسترسی بندر ریگ شناور‌ها در بسیاری از روز‌های سال قادر به ورود و خروج نیستد که با اجرای پروژه لایروبی و افزایش عمق کانال به ۲.۶  متر این مشکل برطرف خواهد شد.

وی  ادامه داد: برنامه توسعه بندر ریگ در قالب طرح جامع در سه بازه زمانی پنج ساله اجرایی خواهد شد که از جمله پروژه‌های شاخص آن می‌توان به احداث اسکله ۱۵۰ متری، بازوی بندر ریگ، انبار و تأمین اراضی پشتیبان نام برد.

شکیبی نسب خاطر نشان کرد: در راستای تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر اقتصاد دریامحور، برنامه‌هایی برای توسعه ۱۱ بندر استان بوشهر و رفع مشکل ساحل‌نشینان تدارک دیده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، تاکید کرد: عمده مشکلات استان بوشهر در حوزه بنادر تجاری مربوط به بنادر شمال استان به دلیل قرارگرفتن در خور‌ها و کاهش عمق آن‌ها است که در قالب طرح جامع پروژه‌های بسیار خوبی در این راستا پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار