۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
رئیس پژوهشکده میگو کشور:

جمعیت میگو در زیستگاه‌های خلیج‌فارس بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است

رئیس پژوهشکده میگو کشور در استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۱۸ مرداد در خلیج‌فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ جمعیت میگو در زیستگاه‌های خلیج‌فارس ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۵۲۶

جمعیت میگو در زیستگاه‌های خلیج‌فارس بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است

عقیل دشتیان‌نسب در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر از آغاز صید میگو از ۱۸ مرداد در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: برای تعیین زمان صید میگو در خلیج‌فارس گشت‌های تحقیقاتی انجام می‌شود و امسال پژوهشکده میگو کشور گشت‌های پژوهشی از ۲۶ تیر آغاز کرد و نمونه‌برداری‌ها در ۲۳ ایستگاه در ۹۰ کیلومترمربع در خلیج‌فارس انجام شد.

وی افزود: زمانی‌که ۷۰ درصد جمعیت میگو برای اندازه تجاری و بازارپسند مناسب باشد، زمان آغاز فصل صید میگو اعلام می‌شود.

رئیس پژوهشکده میگو کشور بیان کرد: نتیجه گشت‌های تحقیقاتی و تصمیم کمیته صید زمان آغاز صید میگو برای قایق‌ها ۱۸ مرداد و ۱۹ مرداد برای لنج‌ها تعیین کرد.

دشتیان‌نسب اضافه کرد: در این بازه زمانی صید میگو همه استان‌های جنوبی ممنوع و تنها در استان بوشهر مجاز است و سپس در اواخر شهریور و اوایل مهر در استان هرمزگان آزاد می‌شود.

وی وضعیت ذخیره میگو را مورد اشاره قرار داد و افزود: نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد جمعیت میگو در زیستگاه‌های خلیج‌فارس بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است و باید ۲۰ درصد شناور‌ها و تلاش آن‌ها برای صید کاهش یابد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور میزان صید میگو در سال گذشته را  هشت هزار تن در کشور اعلام و بیان کرد: میزان صید میگو سال گذشته در استان بوشهر بیش از دو هزار تن ثبت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و ۵۰۰ تن میگو در آب‌های استان صید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار