۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت بزرگترین مارینای کشور در دریای خزر /افتتاح بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور در سال ۱۴۰۲

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت بزرگترین مارینای کشور در ساحل دریای خزر با صرف هزینه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۳

پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت بزرگترین مارینای کشور در دریای خزر /افتتاح بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور در سال ۱۴۰۲


مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به روند آزاد سازی سواحل مازندران، امکان استفاده عموم مردم از سواحل و دریا افزایش یافته و به دنبال آن شاهد افزایش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد انواع تفریحات ساحلی و دریایی هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، ادامه داد: در همین راستا سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به ساخت بزرگترین مارینای کشور در سواحل نوشهر اقدام کرده است که هم اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی همراه است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در محور رویان- نوشهر در حال انجام است، اذعان داشت: این پروژه علاوه بر ایجاد تأسیسات تفریحات دریایی و ساحلی در ساحل، شامل پروژه ویژه دریایی به وسعت ۳۰۰ متر داخل دریا است که به این منظور اسکله و حو‌ضچه در حال ساخت است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ساخت رستوران دریایی و اسکله ویژه قایق‌های تفریحی نیز در این پروژه بزرگ توریسم دریایی کشور لحاظ شده است.
ایزدی خاطرنشان ساخت: تمام امکانات تفریحی و خدماتی اعم از پذیرایی و اقامتی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بزرگترین مارینای کشور در پسکرانه ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با تأکید بر اینکه پروژه مارینای نوشهر علاوه بر اینکه به عنوان بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور مطرح است، اظهار داشت: همچنین می‌توان آن را اولین مرکز تفریحی استاندارد در دریای خزر نیز نام‌گذاری کرد.
وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری برای ایجاد بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور در دریای خزر، عنوان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی، اعتبار لازم برای اتمام کامل پروژه مذکور را هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است که تمامی این مبلغ توسط سرمایه گذار تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چندی پیش پروژه مذکور مورد بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت، گفت: ایشان ضمن اعلام حمایت این وزارتخانه از توسعه و رونق توریسم دریایی، بر حمایت لازم جهت اتمام هر چه سریعتر ساخت بزرگترین مارینای کشور تأکید کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور در مازندران خواهیم بود.
به گفته وی، بدون شک افتتاح این پروژه باعث تحول توریسم دریایی در کشور و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان مازندران و در نهایت رونق توریسم کشور خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار