۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

توفان گرد و خاک به شهر‌های ساحلی خوزستان رسید/نفس‌ها به شماره افتاد

توفان گرد و خاک با منشاء بیابان‌های جنوبی عراق، سوریه و عربستان سعودی زندگی عادی مردم شهر‌های ساحلی خوزستان را فلج کرد.
کد خبر: ۹۲۷۸۷

توفان گرد و خاک به شهر‌های ساحلی خوزستان رسید/نفس‌ها به شماره افتاد

گزارش خبرنگار مانا از شهر‌های ساحلی خوزستان حاکی است ادارات و مراکز آموزشی شهر‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، چوئبده، ماهشهر و هندیجان به علت غلظت بالای آلاینده‌های جوی با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان تعطیل شدند.

شدت و غلظت آلودگی هوا در هفته‌های اخیر در شهر‌های ساحلی خوزستان به بالاترین حد خود رسید به طوری که دید افقی در شهر‌های خرمشهر و آبادان را به کمتر از ۱۰۰ متر رساند.

در چنین شرایطی بیشتر شهروندان مناطق ساحلی خوزستان ترجیح دادند کمتر از منازل خارج شوند تا با مشکلات تنفسی روبه‌رو نشوند.    

مراکز درمانی آبادان و خرمشهر نیز به حال آماده باش درآمدند و گروه‌های امدادی و اورژانس در نقاط مختلف این شهر‌ها برای کمک‌های فوری مستقر شدند.

همه پرواز‌های فرودگاه‌های ماهشهر و آبادان به علت کاهش دید افقی و مخاطرات ناشی از آن لغو شدند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: توده هوای گرد و خاک به علت گستردگی و غلظت آن حداقل دو روز در شهر‌های ساحلی خوزستان ماندگار خواهد بود.

محمد سبزه زاری با اشاره به تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی از خیزش چشمه‌های گرد و خاک در کشور‌های اطراف به‌خصوص عراق و عربستان سعودی اظهار داشت: این توده و گرد و خاک از نظر وسعت و گستردگی در ماه‌های اخیر بی سابقه است از این رو به شهروندان بخصوص بیمارانی با حساسیت‌های تنفسی و قلبی و عروقی دارند توصیه می‌شود تردد درون شهری را به حداقل برسانند. صیادان خوزستانی به علت شرایط بسیار نامناسب جوی و مواج بودن آب‌های شمالی خلیج فارس نتوانستند به دریا بروند.

با وجود توفان گرد و خاک و فلح شدن زندگی عادی مردم، فعالیت بنادر خوزستان بخصوص بندر امام خمینی بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار