۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

امروز؛ آغاز به کار نمایشگاه تاریخ خلیج فارس در بندر‌عباس

به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش از امروز ۲۱ آذر ماه، نمایشگاه تاریخ خلیج فارس با عنوان " هرمزگان در گذر زمان" با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان و شهرداری در بندرعباس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۶۱۷

امروز؛ آغاز به کار نمایشگاه تاریخ خلیج فارس در بندر عباس

عباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش از امروز ۲۱ آذر ماه، نمایشگاه تاریخ خلیج فارس با عنوان " هرمزگان در گذر زمان" با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان و شهرداری در بندرعباس آغاز به کار کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: در این نمایشگاه اسناد اداری متعلق به منطقه خلیج فارس واقع در محدوده استان هرمزگان از دوره زندیه تا پهلوی به نمایش گذاشته شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، اسناد اداری به نمایش گذاشته متعلق به شهرداری بندرعباس است.

وی همچین از به نمایشگاه گذاشتن آخرین آثار کشف شده از وجود مدارک انسان‌های اولیه که ماه گذشته در جزیره هرمز کشف شده بود برای نخستین بار در این نمایشگاه خبر داد.

نوروزی خاطرنشان ساخت: طی بررسی‌های اولیه انجام شده در محوطه تاریخی جزیره هرمز، تعداد زیادی دست ساخته‌های سنگی روی صخره ساحلی واقع در این محوطه تازه کشف شده که این دست ساخته‌های سنگی به دوره پارینه سنگی میانی تعلق دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، همچنین از به نمایش گذاشتن ابزار جنگی و سایر آثار تاریخی منطقه خلیج فارس در این نمایشگاه خبر داد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان به تاریخ هرمزگان می‌توانند از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه از ساعت ۸ الی ۱۴ در محل مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس واقع در بلوار ساحلی دیدن کنند.

نوروزی اذعان داشت: با توجه به نمایش اسناد کشف شده از حضور انسان‌های اولیه در جزیره هرمز برای نخستین بار و علاقه مندی پژوهشگران در حوزه باستان شناسی از سراسر کشور برای بازدید از این نمایشگاه، انتظار می‌رود زمان برگزاری این نمایشگاه تا یک هفته تمدید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار