۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

فرود هزاران پرنده مهاجر در تالاب بین المللی هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از فرود هزاران پرنده مهاجر در تالاب بین المللی هورالعظیم در غرب خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۱۳

فرود هزاران پرنده مهاجر در تالاب بین المللی هورالعظیم
محمد جواد اشرفی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه هر ساله هزاران پرنده مهاجر از سراسر جهان به خصوص از عرض‌های بالای زمین برای زمستان گذرانی وارد تالاب بین المللی هورالعظیم می‌شوند، افزود: مهاجرت پرندگان آبزی و کنار‌آبزی به تالاب هورالعظیم تا پایان آبان ماه ادامه می‌یابد.

وی گفت: این پرندگان از مناطق سردسیر سیبری، شمال اروپا و همچنین مناطق گرمسیری از جمله شمال آفریقا وارد این تالاب می‌شوند.

اشرفی افزود: تاکنون ۳۹۸ گونه پرنده در تالاب هورالعظیم شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۹۸ گونه در این تالاب زیست می‌کنند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: گونه‌هایی نظیر اردک سرسفید، اردک تاجدار، اردک بلوطی و اردک‌های ماهی خوار یا میگوس‌ها که جزو گونه‌های در خطر انقراض و کمیاب هستند، در تالاب بین المللی هورالعظیم فرود آمدند.

وی از شکارچیان و افراد سودجو خواست وارد حریم پرندگان نشوند و در صورت مشاهده شکار پرندگان مهاجر، مجازات سنگینی در انتظار آنان خواهد بود.  

به گزارش خبرنگار مانا، تالاب هورالعظیم ۴۵۰ هزار هکتار مساحت دارد که یک سوم آن در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران و دو سوم آن در خاک عراق واقع شده است.

این تالاب در تابستان امسال با کم آبی و عدم تامین کامل حق‌آبه رو‌به‌رو بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار