۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

اعلام حالت فوق‌العاده در بنادر آمریکا

بحران ازدحام بنادر آمریکایی روز به روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد در حالی که کشتی‌ها پر از کالا‌های چینی در لنگرگاه‌ها پهلو گرفته‌اند، اما به علت ناتو‌انی در تخلیه کالا قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی از کالاست. به همین جهت مسئولان اجرایی و بندری حالت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۱۹۰

اعلام حالت فوق‌العاده در بنادر آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس اخرین امار در حال حاضر ۱۰۰ کشتی فقط در بنادر لس آنجلس و لانگ‌بیچ در انتظار تخلیه به سر می‌برند که وجود این همه کشتی در ۹۷ ماه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا تمامی بنادر را به فعالیت ۲۴ ساعته ملزوم کرده با این حال کارشناسان و دست اندرکاران می‌گویند انتظارنمی رو. بحران ازدحام بنادر به این زودی‌ها بر طرف شود.

"پیت بوتیگیگ" وزیر حمل و نقل با اعلام حالت فوق العاده در بنادر آمریکایی اعلام کرد: بحرانی که در حال حاضر وجود دارد که از کشتی‌های پر از کالا گرفته تا قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها را در بر می‌گیرد به همین خاطر ما مشکل در بنادر نداریم بلکه کامیون داران شرکت‌های راه آهن، اپراتور‌ها و شرکت‌های توزیع خرده و فروشی از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین قرار دارند که متاسفانه هماهنگی بین آن‌ها وجود ندارد.

در حالی که بحران در بنادر آمریکا روز به روز تداوم می‌باید صاحبان فروشگاه‌ها منتظر دریافت کالا به سر می‌برند که انتظار آن‌ها به نتیجه نمی‌رسد. در حالی بحران ازدحام بنادر در آمریکا روز به روز حالت بحرانی به خود می‌گیرند که ۸۰ درصد کالا‌های مصرفی از چین و سایر کشور‌ها وارد این کشور شده و تمامی فروشگاه‌ها برای شب عید و کریسمس برنامه ریزی کرده اند.

"جو لامینگنون" از تحلیلگران دریایی دریایی به وجود بحران در زنجیره تامین آمریکا اشاره کرده و می‌گوید: این درست است که تنگنا‌هایی در زنجیره تامین سراسر جهان به علت وجود کووید ۱۹ به چشم می‌خورد، اما فروشگاه‌های سراسر آمریکا در حال نابود شدن هستند و بسیاری از کالا‌ها یی مانند لباس، اسباب بازی و لوازم خانگی که در چین تولید می‌شوند هم اکنون در کشتی‌های مستقر در بنادر محبوس هستند و متاسفانه مشتریان به هیچ عنوان به آن‌ها دسترسی ندارند.

وی یاد آور شد: بعید به نظر می‌رسد که دستورات رئیس جمهور آمریکا به منظور افزایش ساعت کار کارساز باشد اگرچه اکثر بنادر به طور شبانه روزی کار می‌کنند، اما وجود مشکلات پی در پی بر حجم بحران می‌افزاید و این شرایط بغرنج فعلی اشک صاحبان فروشگا ه‌ها را درآورده است. در واقع احتمال بروز تظاهرات علیه سهل انگاران بندری محسوس است ..

"جین سرکا" مدیر اجرایی بندر لس آنجلس در زمینه وجود کشتی‌های زیاد در این بندر ضمن انتقاد از عواملی که منجر به این بحران شد، اظهار امیدواری می‌کند با تلاش فوق العاده کارگران، راننده‌های کامیون، اپراتور‌های ترمینال محموله‌های زیادی که در بنادر انتشته شده است به زودی تخلیه شده و به دست مصرف کنندگان برسد.

"کاپیتان کیپ لوتیت" مدیر اجرایی مبادله دریایی جنوب کالیفرنیا نیز با اشاره به اینکه بحران ازدحام بنادر روز به روز شدیدتر می‌شود یاد آور شد: در حال حاضر ۴۳ کشتی در لنگر گاه‌ها منتظر تخلیه بار هستند که معلوم نیست که نوبت تخلیه آن‌ها چه زمانی فرا خواهد رسید.

وی گفت: شلوغی بنادر کالیفرنیا تا کنون بی سابقه بوده، زیرا تمامی مایحتاج مردم بخصوص تجهیزات و وسایل مربوط به کریسمس در این کشتی‌ها هستند که وضعیت غیرعادی پیش امده این ضرب المثل را تداعی می‌کند که نان به اندازه کافی هست، اما به دست گرسنگان نمی‌رسد.

"لارس جنسن" تحلیلگر حمل و نقل نیز در زمینه بحران بنادر آمریکا گفت نباید انتظار بهبود زودهنگام در بنادر آمریکا باشیم بلکه باید بهبود تدریجی را برای کاهش تعداد کشتی‌های کانتینری در لنگرگاه‌ها در نظر گرفت.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد باید مسئولان اجرایی تمامی شرکت‌ها و افراد ذی‌ربط در مجموعه دریایی را برای کمک به تخلیه کشتی‌ها موظف کنند و برای افرادی که همکاری نمی‌کنند جرایم سنگینی در نظر بگیرند البته با تعداد کشتی‌هایی که در بنادر آمریکا مستقر هستند بعید به نظر می‌رسد که محمولات به سادگی به دست مردم برسد

مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار