۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

آزاد شدن صید میگوی سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از اول آبان

مدیر کل شیلات خوزستان از آغاز دوباره صید میگوی سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از شنبه اول آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۹

آزاد شدن صید میگوی سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از اول آبان

فتح‌الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی و موافقت پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور‌، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه سال جاری تا اطلاع بعدی آزاد است.

وی اظهارداشت: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خوریات واسطه و درویش فقط برای قایق ها مجوز صید میگوی سفید صادر می‌شود. 

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای همه موتورلنج ها، هفت روز و برای قایق ها سه روز خواهد بود.

ابوعلی با تاکید بر اینکه شناورهای صیادی باید سایبان، گواهی سم پاشی و بهداشتی مجهز باشند افزود: تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای مقررات خواهند بود.  

به گفته وی صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش در طول مدت صید میگو ممنوع بوده و صیدگاه بحرکان به عنوان منطقه مجاز صید ماهی در نظر گرفته شده است.

ممنوعیت دوره‌ای صید ماهی و میگو در طول سال با هدف صیانت از ذخایر آبزیان و امکان تخم ریزی ، اشتغال صیادان و جلوگیری از نابودی گونه‌های ژنتیکی باارزش آبزیان در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس اعمال می‌شود.

صیادان خوزستان سالانه سه هزارتن میگوی سفید و صورتی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌‎کنند.

قاچاق صید ، فعالیت صیادان و شناورهای غیرمجاز، صید در زمان ممنوعیت ، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های خوزستان ، صید ترال و سنگینی ناوگان صیادی از چالش صید و صیادی در خوزستان است.

خوزستان هشت بندر صیادی دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار