۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

رونق چشمگیر گردشگری کیش در روز‌های پایانی تابستان

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اشاره به رونق چشمگیر گردشگری در کیش گفت: ظرفیت اقامتی هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره به بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۹۵۷

رونق چشمگیر گردشگری کیش در روز‌های پایانی تابستان

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با بهتر شدن شرایط شیوع کرونا و افزایش سفر‌ها در سراسر کشور، رونق گردشگری به جزیره کیش نیز بازگشته است.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش ادامه داد: هم اکنون ظرفیت هتل‌های چهار و پنج ستاره به بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود رونق گردشگری در جزیره، اما هتل‌های دو و سه ستاره، از ضریب اشغال بالایی برخوردار نبودند.

این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری کیش، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود روند ورود گردشگران  به جزیره تا پایان هفته نخست مهر ماه همچنان چشمگیر باشد.

به گفته این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل در جزیره کیش وجود دارد و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظارمی رود با اعمال سیاست‌های حمایتی انگیزه فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل‌ها حفظ شود.

وی در خصوص حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از متضرران حوزه گردشگری، بیان داشت: مسئولان این سازمان همواره در خصوص حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی متضرر در حوزه گردشگری در شرایط کرونایی، قول‌های مساعدی داده اند، اما به دلیل پایان دولت در عمل هیچ گونه حمایتی را شاهد نیستیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش اظهار امیدواری کرد: با بهتر شدن شرایط شیوع کرونا و رفع مشکلات ناشی از آن، دوباره شاهد رونق گردشگری در جزیره کیش و رونق اقتصادی در این جزیره باشیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام هتل‌های جزیره رعایت می‌شود، بیان داشت: بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل‌ها از جمله راهکار‌هایی است که در راستای نیل به سلامت همگان مؤثر بوده است.

این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش، اذعان داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز در سراسر کشور تا اوایل شهریور ماه، کیش روز‌های اسفناکی را در زمینه صنعت گردشگری تجربه کرد.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روزانه پرواز‌های زیادی به سمت جزیره کیش از سراسر کشور صورت می‌گیرد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

صفا با اشاره به اینکه سرمایه گذاران گردشگری در جزیره کیش اعم از هتل داران و سایر ارائه کنندگان خدمات گردشگری دچار ضرر‌های شدید مالی شده‌اند، اذعان داشت: در صورت تداوم این شرایط، تحمل ضرر‌های مالی وارد شده برای سرمایه گذاران ممکن نخواهد بود.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر‌زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار