۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

اولین جلسه وزیر میراث فرهنگی با اولویت گردشگری دریایی

اولین جلسه وزیر میراث فرهنگی با اولویت گردشگری دریایی
حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی اتاق مشترک گردشگری، واکسیناسیون فعالان گردشگری، مشکلات بیمه، مالیات و امهال وام‌ها موضوعات مطرح در جلسه وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس انجمن دفاتر گردشگری بود.
کد خبر: ۹۰۷۶۳

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی جلسه روز گذشته با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دخالت وزارت بهداشت به حوزه گردشگری سلامت موجب آسیب جدی به این صنعت شده است. دستگاه‌های مختلف حق انجام کار گردشگری را ندارند، باید جلوی این امر گرفته و تمامی امور مرتبط به حوزه گردشگری به متولی اصلی آن سپرده شود. همچنین برابر ماده ۲۳ قانون هیچ ارگان و دستگاهی حق داشتن مراکز اقامتی را ندارد. بر همین اساس تمامی این مراکز باید به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی اصلی گردشگری کشور تحویل داده شود.

حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی اتاق‌های مشترک گردشگری در کشورهای مورد هدف، برنامه‌ریزی برای روز جهانی گردشگری توسط بخش خصوصی، برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی این حوزه، امهال وام‌ها، واکسیناسیون پرسنل ۱۵۰ هزار نفری این صنعت از دیگر نکاتی بود که رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در جلسه با مهندس ضرغامی به آن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی از اولویت‌های مهندس ضرغامی است که بر اهمیت آن تاکید کرد. همان‌طور که در این جلسه مطرح شد اولین سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یکی از مناطق دریایی کشور خواهد بود، که او از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرد و برای مرتفع کردن آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته رفیعی، ضرغامی به این نکته اشاره کرده است که من مدیر پشت‌میزنشین نیستم، بلکه مدیری اجرایی، جهادی و پای کار هستم. تا جایی که توان دارید پا به پای من بیایید و من هم در این مسیر کنارتان هستم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری با ابراز خرسندی از انتخاب مهندس ضرغامی به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، او را جزو وزرای برتر دولت دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار