۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

عراق تمایلی به لایروبی اروند ندارد

عراق تمایلی به لایروبی اروند ندارد
سرپرست منطقه آزاد اروند اظهار داشت: عراقی‌ها تمایلی به همکاری در لایروبی اروند رود ندارند چراکه عراق با همکاری شرکت دوو کره جنوبی در حال ساخت بندر ام القصر در فاو است، بنابراین لایروبی اروند اهمیتی برای عراق ندارد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶

به گزارش مانا؛ حسین گروسی در نشست خبری امروز درباره آخرین وضعیت لایروبی اروند رود و دلیل تعلل در اجرای این پروژه اظهار داشت: عراقی‌ها تمایلی به همکاری در لایروبی اروند رود ندارند چراکه عراق با همکاری شرکت دوو کره جنوبی در حال ساخت بندر ام القصر در فاو (در موقعیت دهانه خلیج فارس) است بنابراین لایروبی اروند اهمیتی برای عراق ندارد.

وی ادامه داد: ایران باید در خروج مغروقه‌های اروند تلاش داشته باشد و در حال حاضر ٣٩ مغروقه در اروند باقی مانده است.

سرپرست منطقه آزاد اروند با بیان اینکه سازمان بنادر وعده داده تا شهریور ماه این مغروقه‌ها را خارج کند، گفت: تا کنون ٢٠ مغروقه خارج شده، اما ٣٩ فروند دیگر باقی مانده که از شناور‌های بزرگ محسوب می‌شوند.

گروسی افزود: نمی‌دانیم به چه دلیل پیمانکار مغروقه‌های کوچک را خارج کرده و تمام مغروقه‌های بزرگ باقی مانده و خارج سازی مابقی آن به اعتباراتی حدود ١٠٠٠ میلیارد تومانی نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره آخرین وضعیت پروژه اتصال ریلی به بصره گفت: خرداد ماه ۴٠هکتار زمین مورد نیاز احداث این پروژه به شرکت ریلی فدک تحویل شد.

وی با بیان اینکه شرکت فدک برای ورود به این پروژه مصوب هیئت دولت را دارد، اظهار داشت: شرکت ریلی فدک با آورده ١٠٠ میلیون یورویی وارد این پروژه شده تا در مدت زمان دو سال ٢٧ کیلومتر خط آهن اتصال به بصره را تحویل دهد.

گروسی همچنین درباره میزان دپوی خودرو‌های خارجی در گمرکات منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر هیچ خودرویی در گمرک اروند باقی نمانده است و تمام ٢۵٠٠ خودرویی که به طور غیر‌مجاز وارد شده بودند به سازمان اموال تملیکی منتقل شدند تا در مناطق آزاد دیگر به مزایده برسد. / ایلنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار