۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

رکود بی‌سابقه گردشگری در کیش/اشغال ۱۵ درصدی هتل‌های کیش

رئیس جامعه هتل داران کیش با اشاره به اینکه در حال حاضر ورود گردشگران از طریق هوایی به جزیره کیش آزاد است، گفت: به دلیل شرایط قرمز کرونایی هم اکنون حدود ۱۵ درصد از ظرفیت هتل‌های کیش اشغال است که این رکود گردشگری بی سابقه قلمداد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۸

رکود بی‌سابقه گردشگری در کیش/اشغال ۱۵ درصدی هتل‌های کیش

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط قرمز شیوع کرونا در کشور، ورود گردشگران به جزیره کیش از طریق سفر‌های دریایی ممنوع است.

رئیس جامعه هتل داران کیش با اشاره به اینکه سفر به کیش فقط به صورت هوایی مقدور است، بیان داشت: هواپیما‌های جزیره با ۶۰ درصد ظرفیت، مجاز به پرواز هستند.

وی خاطرنشان ساخت: با این وجود به دلیل شرایط وخیم کرونایی، تمایل مردم به سفر کاهش یافته و همین امر رکود بی سابقه‌ای را در صنعت گردشگری کیش به همراه آورده است.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام هتل‌های جزیره رعایت می‌شود، یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده از سوی هتلها، هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های کیش، حدود ۱۵ درصد است.

به گفتۀ صفا، بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل‌ها از جمله راهکار‌هایی است که در راستای نیل به سلامت همگان مؤثر بوده است.

این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری کیش، اظهار امیدواری کرد: در آیندۀ نزدیک با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری جزیره باشیم.

جزیرۀ کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار