به گزارش خبرنگار مانا، محمدعلی علایی با اشاره به پایان عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی قطعات حساس رادارهای سامانه کنترل ترافیک دریایی مجتمع بندری امام بیان داشت: به دنبال اتمام مراحل پایانی تعمیرات مذکور که در بازه زمانی ۲۰ ماهه انجام شد، در حدود ۱۶۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی با بهرهگیری از توان و تخصص شرکتهای دانش بنیان بومی به دست آمد.
علایی در ادامه با اشاره به اینکه شش ماه از مدت زمان یاد شده صرف مطالعه، بررسی و رمزگشایی قطعات رادارهای سامانه شده است، گردآوری اطلاعات، شناسایی و برنامه ریزی مجدد قطعات حساس را از دشواریها و چالشهای این پروژه تعمیراتی عنوان کرد که بر اثر ارائه نشدن مستندات از سوی شرکت سازنده در حین اجرای پروژه به وجود آمد.
وی همچنین ارتقای ایمنی ناوبری در محدوده دریایی از دهانۀ خورموسی تا مجتمع بندری امام و تضمین امنیت دریانوردی کشتیهای متردد در آن و رهگیری پیوسته و پایدار شناورهای حامل کالاهای مهم را از اهم مزیتهای ارتقای صددرصدی آماده به کاری سامانه ترافیک دریایی در بندرامام خمینی (ره) عنوان کرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه در تمامی مراحل مطالعه، تعمیرات و بازسازی و احیای قطعات از کار افتاده و اسقاط شده از توان شرکت دانش بنیان بومی بهرهگیری شد، ایجاد توانایی فنی در زمینه ساخت، تعمیر و مهندسی معکوس قطعات حساس الکترونیکی رادارها و قطعات مشابه در کشور را از نتایج قابل توجه پروژه تعمیراتی مذکور عنوان کرد.
خاطر نشان میشود در پی موفقیت نیروهای فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیک و مخابرات این اداره کل در انجام تعمیرات اساسی و ارتقای آماده کاری سامانه کنترل ترافیک دریایی بندر امام، از ۵۰ به صد در صد پس از سالها وقفه، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از این اقدام موفقیتآمیز فنی تقدیر کردند.
بندر امام با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی، بزرگترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.