۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

آلفالاینر از تحرکات جدید خطوط کشتیرانی جهان می گوید

آلفالاینر از تحرکات جدید خطوط کشتیرانی جهان می گوید
موسسه آلفالاینر در گزارش هفتگی خود به بحث پیرامون برخی از اتفاقات مهم خطوط کشتیرانی پرداخت.
کد خبر: ۸۰۱۱۹
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه آلفالاینر در گزارش هفتگی خود گریزی به اتفاقات مهم خطوط کشتیرانی زد و با بردن پیکان به سمت مسیر شرق دور- ساحل غربی آمریکای جنوبی نوشت:  ظرفیت شناور در مسیر شرق دور- ساحل غربی آمریکای جنوبی WCSA با رشد 18 درصدی در ماه آوریل سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه خواهد بود.
 

در ماه آوریل سال جاری میلادی ناوگانی متشکل از 105 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ترکیبی حدود 893 هزار TEU برای ده خط سرویس دهی جدید در مسیر شرق دور - ساحل غربی آمریکای جنوبی WCSA قراراست، مستقر شوند که نسبت به تعداد 95 فروند کشتی موجود در این مسیر با ظرفیت 775 هزار و 800 TEU رشد 15 درصد و هم چنین در مقایسه با ماه آوریل سال 2017 میلادی رشد 18 درصد را به نمایش خواهد گذاشت.
لازم به ذکر است: به عنوان بخشی از بازسازی تجاری در مسیر شرق دور- WCSA، کشتیرانی های CMA CGM فرانسه، APL آمریکا و کاسکوی چین قصد راه اندازی سه خط سرویس دهی مشترک جدید در مسیر آسیا- مکزیک- ساحل غربی آمریکای جنوبی را دارند. رویهم رفته، 32 فروند کشتی با ظرفیت متغیر بین چهار هزار و 200 الی 11 هزار TEU در این مسیر مستقر خواهند شد.
کشتیرانی حافظ دریا در نظر دارد کشتی کانتینری موسوم به RAYEN با ظرفیت 14 هزار و 500 TEU را در خط سرویس دهی شرق دور-خاورمیانه" HDM" در اواخر ماه جاری مستقر کند.
شایان ذکر است:  این شناور نخستین کشتی کانتینری از مجموع چهار فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 14 هزار و 500 TEU است که از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ماه دسامبر سال 2016 سفارش داده شد. سه کشتی دیگر به نام های RADIN,BARZIN و HAMOUN قرار است در ماه آگوست سال جاری میلادی تحویل و به خط سرویس دهی " HDM محلق شوند. این خط سرویس دهی در حال حاضر با استفاده از شش فروند کشتی کانتینری با ظرفیت متغیر بین پنج هزار و 100 الی شش هزار و 500 TEU در بنادرQingdao, Xingang, Inchon, Busan Lianyungang ،  Shanghai, Jebel Ali, Bandar Abbas, Qingdao در حال فعالیت است.
این کشتی های کانتینری نئو پاناماکس جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از طول 366 متر و عرض 48.20 متر برخوردار هستند.
این گزارش ادامه داد: خط سرویس دهی جدید کشتیرانی APLآمریکا در مسیر شرق دور – ساحل غربی آمریکا موسوم به( Eagle Express (EXX از ماه جولای سال جاری میلادی راه اندازی می شود، در این مسیر ناوگانی متشکل از پنج فروند کشتی با ظرفیت متغیر بین دو هزار و 600 الی سه هزار TEU فعالیت خواهد کرد.
کشتیرانی یانگ مینگ تایوان در 15 روز نخست ماه آوریل سال جاری میلادی یک خط سرویس دهی جدید درون آسیایی را راه اندازی خواهد کرد که مناطق Kanto و Kansai ژاپن را به طور مستقیم به دریای چین جنوبی و تنگه ها متصل می کند.
خط کشتیرانی SM کره جنوبی پوشش تجاری شرق دور-هند را با معرفی یک خط سرویس دهی جدید دیگر بین چین و هند شرقی در ماه جاری ارتقا خواهد داد.
کشتیرانیCMA CGM فرانسه یک خط سرویس دهی هر دو هفته یکبار را در اواخر ماه گذشته راه اندازی کرده است که بندر Vila do Conde برزیل را به جزیره Guadeloupe فرانسه و جزیره دوقلوی Trinidad & Tobago متصل می کند.
خط کشتیرانی کانتینری اسپانیا جزیره La Palma را به خط سرویس دهی اسپانیای شمالی- جزایر قناری اضافه کرده است. به عبارت دیگر، خط کشتیرانی کانتینری Boluda Lines  اسپانیا بندر Santa Cruz De La Palma جزیره La Palma در جزایر قناری را به خط سرویس دهی هفتگی اسپانیای شمالی-پرتقال و جزایر قناری افزوده است.
کشتیرانی مرسک دانمارک کشتی کانتینری موسوم به  MURCIA MAERSK را در 28 ماه فوریه سال جاری میلادی تحویل گرفت، شناور مذکور هشتمین کشتی از مجموع 11 فروند کشتی های کانتینری EEE Mark II با ظرفیت 20 هزار و 568 TEU است. کشتیرانی مرسک شناورها را در ماه ژوئن سال 2015 میلادی به کشتی سازی دووی کره جنوبی به ارزش هر یک 160 میلیون دلار سفارش داده بود.
خط کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی کانتینری موسوم به EVER BASIS را دریافت کرد، شناور مذکور چهارمین شناور از مجموعه ده فروند شناور سفارش داده شده با ظرفیت دو هزار و 926 TEU به کشتی سازی CSBC در ماه جولای سال 2015 و با قیمت هر شناور 35 میلیون دلار است.
افزون بر این، شرکت Antong Holdings مستقر در چین کشتی کانتینری موسوم به REN JIAN RI ZHAO با ظرفیت دو هزار و 444 TEU ساخته شده در کشتی سازی Xiamen هموطن را تحویل گرفته است. این شناور در (Quanzhou Ansheng Shipping (QASC، شرکت زیر مجموعه Antong Holdings فعالیت خواهد کرد.

Solid Shipping Lines خط کشتیرانی داخلی فیلیپین، کشتی کارگو چند منظوره موسوم به SOLID UNITY با ظرفیت شش هزار و 658 DWT و ظرفیت پذیرش کانتینری 294 TEU دریافت کرده است، شناور مذکور در کشتی سازی Nakatani ژاپن ساخته شده است.
این گزارش در پایان نوشت: تلاش های استراتژیکی دی پی ورلد برای باز کردن یک جای پای ثابت در شاخ آفریقا (شبه جزیره‌ای در شرق آفریقا است که گاهی نیز به نام شمال شرقی آفریقا و گاهی با عنوان شبه جزیره سومالی خوانده می شود) هم چنان با مشکلات دست و پنجه نرم می کند، ریشه این مشکلات از درگیری های سیاسی نشات می گیرد. نه تنها تلاش های اپراتور جهانی دی پی ورلد مستقر در دبی برای گسترش یک ترمینال کانتینری مدرن در عدن، یمن بی نتیجه باقی ماند، علاوه بر این اپراتور مذکور سرمایه گذاری استراتژیک خود در بندر جیبوتی را نیز از دست داد، زمانیکه دولت جیبوتی با زور ترمینال کانتینری Doraleh دی پی ورلد را در قبضه خود درآورد. دی پی ورلد این اقدام را غیرقانونی خوانده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار