۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

2 کشتی به ناوگان صیادی هرمزگان اضافه شد

مدیر کل شیلات هرمزگان از پیوستن دو فروند کشتی صید فانوس ماهیان به ناوگان صیادی استان هرمزگان خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۵۵۸
 2 کشتی به ناوگان صیادی هرمزگان اضافه شدبه گزارش مانا، سید پرویز محبی از خریداری دو کشتی "سورو یک" و "سورو دو"ویژه صید فانوس ماهیان توسط سرمایه گذاران بومی هرمزگان و پیوستن آنها به ناوگان صیادی استان هرمزگان به عنوان گامی مهم در صید صنعتی استان هرمزگان یاد کرد و گفت : کشتی "سورو دو" با بیش از 43 متر طول،10 متر عرض، آبخور 4 متر و موتوری با توان دو هزار و 200 اسب بخار داری ظرفیت نگهداری بیش از 400 تن صید است.
وی  با اشاره به اینکه کشتی "سورو یک" نیز با طول بیش از 37 متر،عرض 9.5 (نه و نیم متر)، آبخور 4 متر و موتوری با توان دو هزار و 200 اسب بخار دارد، خاطرنشان کرد: این شناور داری ظرفیت نگهداری بیش از 300تن صید است.
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: با عملیاتی شدن این دو کشتی سالانه بیش از دو هزار تن صید به میزان صید استان افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به آب‌های عمیق دریای عمان و منطقه انحصاری اقتصادی حوزه دریا مکران (منطقه غرب دریای عمان) که ذخایر مناسب و قابل برداشتی از ماهیان صنعتی به ویژه فانوس ماهیان دارد از سرمایه گذاران این بخش خواست تا هرچه سریعتر نسبت به وارد ساختن کشتی های صید فانوس ماهیان و عملیاتی کردن آنها اقدام کنند.
فانوس ماهیان ، ماهی‌های کوچکی هستند که در دریا‌های عمیق زندگی می‌کنند و در تولید پودر ماهی ، خوراك طیور،خوراك آبزیان،داروسازی وتولید لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار