به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سلمان ضربی در حاشیه بازدید مدیران و معاونین شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیجفارس از کارگاهها، امکانات، ظرفیتها و پروژههای در حال اجرای مجتمع کشتیسازی ایزوایکو اظهار کرد: میتوان با مشارکت ایزوایکو در ساخت اینگونه شناورها در داخل، از نیاز به ساخت آن در خارج از کشور جلوگیری کرد.
وی با اشاره به پروژه ساخت این یدککش، گفت: این طرح با امضای قرارداد میان ایزوایکو و هدایت کشتی در سال گذشته آغاز شد و اقدامات الزم برای طراحی، تأمین مواد و اجرای سازه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل ایزوایکو همچنین عنوان کرد: پروژه ساخت این شناور یدککش در بخش شناورهای متوسط تعریف شده و در حال حاضر 30 درصد پیشرفت دارد.
ضربی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای قرارداد، طراحی اولیه و نقشه کشی یدک کش ASD148 آغاز شد و تاکنون طراحی اولیه 80 درصد و طراحی پایه 60 درصد پیشرفت داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین، نقشه های کارگاهی شامل بخشهای سازه، لولهکشی و الکتریکال به 60 درصد تکمیل رسیده است.
مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) با اشاره به تامین 100 درصدی مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سازه گفت: این مواد شامل 400 تن ورق فولادی است که تاکنون 250 تن آن برشکاری و بلوکهای اصلی سازه به سه بخش بلوک یک، دو و سه و همچنین سوپراستراکچر تقسیم شده است.
ضربی با تاکید بر اینکه با روش ساخت بلوکی، امکان جوشکاری باکیفیت و دقیق تر فراهم شده است، گفت: امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به آب اندازی شود.
حسین صاحبی مدیر عامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس گفت: همکاری ما با ایزوایکو در این پروژه، گامی بزرگ در راستای بومی سازی ساخت یدک کش های 6000 اسب بخار است و امیدواریم بتوانیم این نیازها را با توان داخلی برآورده کنیم .
وی افزود: ما خواهان همکاری نزدیکتر با ایزوایکو هستیم، این همکاری نه تنها نیازهای فعلی را برطرف میکند، بلکه پایه ای برای پروژه های آینده خواهد بود. امیدواریم با این روند، به یکی از صادرکنندگان مطرح شناورهای صنعتی در منطقه تبدیل شویم.