۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی کار و خدمات اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی بندری

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تهیه و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی کار و خدمات اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی بندری خبر داد و گفت: این پیش‌نویس که نتیجه یکسال تحلیل و بررسی بوده است، پس از تصویب در هیئت عامل سازمان برای تمامی کارفرمایان و کارگاه‌ها لازم‌الاجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸

تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی کار و خدمات اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی بندری

 

 به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حسین عباسنژاد اظهار کرد: یکی از سیاستهای دولت تاکید بر حمایت همهجانبه از جامعه کارگری است.
وی با بیان این جمله که کارفرما باید مورد حمایت قرار گیرد چراکه اگر کارفرما نباشد، کارگر نیز نخواهد بود، گفت: به منظور حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان در مناطق ویژه اقتصادی بندری، پس از نزدیک به یکسال تحلیل و بررسی در واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه بندر شهید رجایی و با ابتکار عمل این بخش، پیشنویس «دستورالعمل اجرایی کار و خدمات اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی بندری» تهیه و تدوین شده که در آیندهای نزدیک به منظور سیر مراحل استصوابی در اختیار هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ابراز کرد: حقوق کارگران جزو دیوان ممتازه بوده از اینرو به منظور ارائه خدمات بهتر برای رضایتمندی جامعه کارگری و همچنین احقاق حقوق کارگران، واحد کار و خدمات این بندر در اجرای مقررات اشتغال نیرویانسانی، بیمه و تأمین اجتماعی موضوع تصویبنامه ١٦ خرداد سال ۱۳۷۳ هیئت وزیران، این دستورالعمل را به منظور ایجاد رویه واحد بین واحدهای کار و خدمات اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی بندری تدوین کرده است.
عباسنژاد خاطرنشان کرد: این مهم پس از مصوب شدن در هیئت عامل سازمان بنادر برای تمامی کارفرمایان و کارگاههای مستقر در مناطق ویژه اقتصادی بندری لازم الاجرا بوده و تحقق این امر گامی مهم برای رفع ناترازیهای بین کارگر و کارفرما خواهد بود.
عباسنژاد در تشریح مباحث طرح شده در این دستور العمل نیز گفت: رابطه کارگر و کارفرما، امور مربوط به بازار کار، تامین و آموزش نیروی کار ماهر متناسب با نیاز بازار کار منطقه، مزد و مزایا و حقوق پرداختی به کارگران شاغل در منطقه، روش اجرایی تنظیم قرارداد کار، بیمه و رفاه کارگران بخشی از مفاد این دستورالعمل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار