۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج شد

سرپرست اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تا اوایل هفته آینده سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱

سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج شد

 

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وزش باد در جهت شمالی اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس تا آخر هفته جاری متلاطم و مواج خواهد بود.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال غربی تا شمالی اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد در استان و بر روی خلیج‌فارس ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ارتفاع موج دریا در استان خاطرنشان کرد: ارتفاع موج در خلیج فارس ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر رسیده است.

مساعدی با اشاره به اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی تأکید کرد: از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر پرهیز شود.

وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی تا شش آبان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی و شمال شرقی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا تا ۲.۵ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار