۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی در بندر جاسک طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۶

رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر جاسک

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد شش ماهه بندر جاسک اظهار کرد: بندر جاسک به عنوان یکی از بنادر مهم شرق استان، روند رو به رشد و قابل توجهی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به نصب و بهره‌برداری از رمپ دوم این بندر، افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر جاسک نقش قابل توجهی در روند توسعه فعالیت‌های این بندر دارد که بر همین اساس، طی ماه‌های اخیر، رکورد‌های خوبی در آن به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان بیان کرد: بندر جاسک در شش ماهه نخست امسال با میزان ۲۲۷ هزار و ۶۶۴ تن، از رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی برخوردار بوده است.

محمد حسینی تختی ادامه داد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۷۸ تن مربوط به تخلیه و ۱۷۴ هزار و ۲۸۶ تن نیز مربوط به بارگیری کالا‌های غیرنفتی بوده که هر کدام از این شاخص‌ها به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی گفت: تخلیه و بارگیری کانتینر‌های یخچالی نیز در این بندر، از رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و طی این مدت ۲۱ هزار و ۱۳۸ TEU کانتینر در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شده است.

این مقام مسئول در انتها نیز با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی ورود کامیون به بندر جاسک، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۵۵۶ فروند شناور وارد بندر جاسک شده‌اند که این میزان از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار