۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

خلیج فارس از فردا مواج می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: خلیج‌فارس از فردا تا اواسط هفته جاری با وزش باد‌های شدید مواج می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۹

خلیج فارس از فردا مواج می‌شود

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اعلام این خبر اظهار کرد: از ساعات ابتدایی امروز  شنبه، در سواحل و جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی، کاهش دید افقی و در طول روز وزش باد پیشبینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان، ناپایداری جوی مورد انتظار است، افزود: بعدازظهر در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق را شاهد خواهیم بود. 

رنجبر با اشاره به تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک، ضمن توصیه به جلوگیری از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، تصریح کرد: امروز دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیشبینی می‌شود و از فردا نیز، با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، دریا مواج است.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه به لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری، افزایش رطوبت نسبی هوا و کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است، گفت: توصیه می‌شود در این مدت به ویژه در روز یکشنبه، شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار