روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

تحویل ۶۷ فروند کشتی کانتینری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

۶۷ فروند کشتی کانتینری به ظرفیت ۴۴۹ هزار TEU کانتینر در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی تحویل خطوط کشتیرانی کانتینری شد که یک رکورد جدید در صنعت کانتینری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۸۶۸۰

تحویل ۶۷ فروند کشتی کانتینری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز اعلام کرد: در ماه فوریه ۲۰۲۴ میلادی تعداد ۱۸ کشتی کانتینری به ظرفیت ۱۴۵۰۰۰ TEU کانتینر تحویل مشتری شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی ۲.۷ میلیون TEU کشتی کانتینری تحویل شود که یک رکورد جدید برای تمام دوران صنعت کانتینری است.  

این در حالی است که دو میلیون TEU دیگر برای تحویل در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی برنامه‌ریزی شده که دو برابر میانگین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی است.  

در این ارتباط مؤسسه Clarkson اعلام کرد در صورتیکه بحران دریای سرخ کاهش یابد  سال ۲۰۲۵ میلادی برای صنعت کانتینری یک سال پر‌چالش خواهد بود.  

گزارش Clarkson حاکی است رشد ناوگان کانتینری در سال جاری ۹ درصد است که از رشد تقاضای ۴ درصدی جلو افتاده است، به همین جهت پس از رفع اختلالات دریای سرخ تعادل عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد.  

در پایان این گزارش آمده است انتظار می‌رود که با تحویل کشتی‌های جدید میزان ارسال کشتی‌ها به یارد‌های اوراق بیش از ۵ درصد بالاتر رفته و شکاف عرضه و تقاضا در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳ درصد برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار