روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری یونان برای سفارش ساخت ۵۲ کشتی حامل LNG

مالکان کشتی یونانی به منظور سفارش ساخت ۵۲ کشتی LNG حامل گاز ، ۱۳.۶ میلیارد دلار اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۸۳۸۰

سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری یونان برای سفارش ساخت ۵۲ کشتی حامل LNG


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ با توجه به اینکه مالکان کشتی یونانی قصد دارند موقعیت خود را در بین بازیگران نخبه عرصه بازار حمل LNG تثبیت کنند به همین جهت تصمیم گرفتند برای توسعه کشتی‌های LNG را افزایش دهند.

بر‌اساس این گزارش مالکان یونانی ۵۲ کشتی حامل LNG را به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار سفارش دادند.

دفتر سفارشات یونان با اشاره به تأیید گزارش ساخت ۵۲ کشتی اعلام کرد: با تحویل این کشتی‌ها و کشتی‌های در دست ساخت تناژ ناوگان حامل کشتی LNG  به میزان ۱۳.۵ درصد بالا خواهد رفت.

در ادامه آمده است: کشتی‌سازی ژاپن برنامه ساخت کشتی‌های حامل LNG را به میزان ۷۳ فروند کشتی در دست ساخت دارد که ۱۸.۹ درصد سفارشات جهانی LNG را به خود اختصاص داده است  و در حال حاضر کره جنوبی با ۴۶ کشتی LNG در دست ساخت ۱۱.۹ درصد سهم بین‌المللی ساخت کشتی‌های LNG را در دست داشته و رتبه سوم را دارد.

گرانترین مبالغی  که برای ساخت کشتی LNG در حال حاضر وجود دارد کشور ژاپن با ۳۷.۸ میلیارد دلار و پس از آن چین با ۲۱ میلیارد دلار در ردیف دوم و کره جنوبی یا ۱۸.۷۱ میلیارد دلار در رتبه سوم جای دارد.

براساس این کزارش ناوگان جهانی LNG در سال‌های  آینده بیش از ۵۰ درصد به رشد خود ادامه خواهد داد و تحویل کشتی‌های سفارش داده جدید در چهار سال آینده انجام خواهد شد.

بدین ترتیب با دریافت سفارشات جدید یونان بعد از قطر در برنامه عظیم  کشتی سازی حامل LNG قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار