۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

ارزیابی تحلیلگران از تأثیر اختلال در دریای سرخ بر ظرفیت خطوط کشتیرانی

خطوط کشتیرانی در مسیر‌های منتهی به دریای سرخ که از تردد در این منطقه خودداری کرده و تغییر مسیر داده‌اند با کاهش ظرفیت مواجه شده‌اند. تحلیلگران دریایی با بررسی بحران در دریای سرخ بر کاهش ظرفیت کشتی‌ها، اعلام کردند خطوط تجاری از دوران آغاز بحران در دریای سرخ با کاهش ظرفیت در مسیر‌های مختلف مواجه شده است.
کد خبر: ۹۸۳۶۵

ارزیابی تحلیلگران از تأثیر اختلال در دریای سرخ بر ظرفیت خطوط کشتیرانی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز ضمن انتشار بررسی تحلیلگران شرکت Sea-Intelligence اعلام کرد: اختلال در حمل‌و‌نقل دریایی و مسیر‌یابی به سمت آفریقا ظرفیت در خطوط کشتیرانی را با کاهش مواجه کردند.  

بر این اساس مؤسسه Sea-Intelligence تردد کشتی‌ها در مسیر‌های مختلف را از اواسط دسامبر تا کنون در مسیر‌های منتهی به ترانس پاسیفیک مورد بررسی قرار داده و گزارش خود را منتشر کرده است.  

بر این اساس از ساحل شرقی آسیا به آمریکای شمالی ظرفیت خطوط  با کاهش ۷.۵ درصدی، ساحل غربی آسیا به آمریکا‌ی شمالی ۶.۹ درصدی و خط تجاری اروپا‌ی شمالی به آسیا ۴.۹ درصدی و آسیا به مدیترانه ۱.۴ درصدی مواجه بوده‌اند.  

در ادامه آمده است: تحلیلگران دانمارکی Sea-Intelligence بر این عقیده‌اند آنچه از رصد داده‌ها برمی‌آید در صورت ادامه بحران در دریای سرخ ظرفیت بیش از این‌ها پایین خواهد آمد، زیرا بحران دریای سرخ برنامه کشتی‌ها و میزان محموله‌های ارسالی از آسیا به اروپا و آمریکا را شدیداً تحت تأثیر قرار داده و در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی که از اواسط دسامبر تا‌کنون پیش‌بینی شده، کمتر تحقق یافته است.  

در این ارتباط باید گفت کاهش ظرفیت از آسیا به آمریکای شمالی بسیار قابل توجه است.

ارزیابی تحلیلگران از تأثیر اختلال در دریای سرخ بر ظرفیت خطوط کشتیرانی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار