۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

اسکله رو - رو در بندر خرمشهر ساخته می‌شود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اسکله رو -رو با هدف تردد شناور‌های لندینگ کرافت، ترانزیت خودرو و ماشین آلات سنگین راه‌سازی و تخلیه و بارگیری قطعات سنگین در بندر خرمشهر ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۴۳

اسکله رو - رو در بندر خرمشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا، علی عسکری در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به اینکه مجوز ساخت این اسکله از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است، افزود: با ساخت این اسکله ضمن رشد بهره‌وری بندر خرمشهر و کسب سهم بیشتری از تجارت دریایی، زمینه برای رونق تجاری و افزایش حمل بار فراهم خواهد شد.
وی گفت: ساخت اسکله رو- رو با توجه به بازار حمل‌و‌نقل شناور‌های تجاری و کشتیرانی در راستای اجرای سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور و در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری است.
عسکری در ادامه افزود: توسعه دریامحور به معنای بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع و ظرفیت‌ها، دریاها، آبراه‌های قابل کشتیرانی، اقیانوس، بنادر، سواحل و جزایر برای رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دریایی و بهبود زندگی در مناطق ساحلی است.
بندرخرمشهر هم اکنون دارای ۲۰ پست اسکله فعال است.
بندر خرمشهر در محدوده  منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده و به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.
تمامی تأسیسات و تجهیزات این بندر ۲۳۰ هکتاری در جریان اشغال این شهر توسط نیروی بعثی عراق در جریان جنگ هشت ساله تخریب و نابود شد.
بازسازی این بندر که در محل اتصال رودخانه کارون به آبراه اروندرود واقع شده در سال ۱۳۶۷ پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع شد.
هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر راهبردی حدود ۲.۵ میلیون تُن در سال است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار