۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

هشدار دبیرکل IMO نسبت به ترفند دزدان دریایی در خلیج گینه در پی تغییر مسیر کشتی‌ها

تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت دماغه امید نیک و بندر کیپ تاون احتمال دارد باعث شود با توجه به تردد کشتی‌ها در این مناطق با میلیارد‌ها دلار کالا، دزدان دریایی فعالیت‌های خود را مجدداً در خلیج گینه متمرکز کنند که این کار باعث نگرانی صنعت دریانوردی و جامعه دریایی است.
کد خبر: ۹۸۲۸۳

 

هشدار دبیرکل IMO نسبت به ترفند دزدان دریایی در خلیج گینه در پی تغییر مسیر کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ «آرسنیو دومینگز»، دبیر‌کل IMO در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن ضمن اظهار نگرانی از تغییر مسیر حدود ۶۰ درصد کشتی‌های تجاری به سمت جنوب آفریقا و شمال سواحل غربی این قاره که پیش از این از کانال سوئز عبور می‌کردند، نگرانی خود را از حضور احتمالی دزدان دریایی در منطقه به ویژه خلیج گینه علام کرد.  

وی به آخرین ارزیابی شرکت ریسک امنیتی Dryad Global  اشاره کرد و گفت: بر‌اساس ارزیابی این شرکت، نگرانی‌هایی وجود دارد که  عبور میلیارد‌ها دلار از سواحل غرب آفریقا فرصت را برای دزدان دریایی فراهم می‌کند تا به کشتی‌های عبوری در مسیر اروپا از این منطقه حمله کنند.  

وی گفت: پیام کلیدی به شورای امنیت و سازمان‌های مردم نهاد و سران کشور‌ها این است که در کاهش تنش برای حفاظت از خدمه و تجارت کلیدی در دریای سرخ اقدامات لازم را به عمل آورند، زیرا بحران اساسی که در حال حاضر جهان با آن مواجه است نگرانی بیش از حد برای اعضای سازمان imo فراهم کرده و اعتقاد بر این است که دریانوردان قربانیان بی‌گناهی هستند که در این شرایط برای رساندن کالا به دست مصرف کننده تلاش می‌کنند؛ اما متاسفانه جان آن‌ها د‌ر مسیر‌های مختلف با خطر مواجه است.  

وی تأکید کرد: دریانوردان و کشتی‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد و imo توجه و تمرکز خود را بر موضوع ایمنی دریانوردی قرار داده است.

وی در پایان گفت: به محض اینکه بتوانیم راه حلی در این ارتباط پیدا کنیم اطمینان دارم به حالت عادی باز می‌گردیم درست مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی و دوران کرونا، اما متاسفانه عواقب این بحران در دریای سرخ در صورتیکه راه حل مناسبی پیدا نشود همچنان باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار