۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

آغاز آماربرداری از مهاجرت پرندگان به آبگیر و تالاب‌های بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شمارش و آماربرداری مهاجرت پرندگان مهاجر به آبگیر، سواحل و تالاب‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۱۴

آغاز آماربرداری از مهاجرت پرندگان به آبگیر و تالاب‌های بوشهر

 

عبدالرحمن مرادزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از  آغاز آماربرداری از پرندگان مهاجر زمستان‌گذر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از اوایل دهه سوم دی ماه سال جاری عملیات آماربرداری از گروه‌های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در مناطق تالابی و ساحلی استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این آماربرداری حدود دو هفته در استان ادامه خواهد داشت گفت: استان بوشهر با توجه به دارا بودن بیشترین نوار ساحلی با خلیج فارس همچنین به دلیل تنوع بافت و شکل خاص اکوسیستم، جزایر بکر و غیرمسکونی، تنوع گیاهان آبزی و وفور مواد غذایی، زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبچر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: پرندگان مهاجر زمستان گذران مهاجرت خود از عرض شمالی بخصوص کشور‌های شمالی ایران و منطقه سیبری به مناطق جنوب آغاز می‌کنند که استان بوشهر نیز یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستانی این پرندگان و مورد توجه سازمان بین المللی پرندگان (IBA) است.
مرادزاده اضافه کرد: بیش از ۱۲۰ گونه از حدود ۲۰ خانواده پرندگان زمستان گذران در استان بوشهر شناسایی و مشاهده شده‌اند؛ که انواع پرندگان از خانواده‌های باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک، درنا، سلیم، آب چلیک، غاز، لک لک، حواصیل و پرستو‌های دریایی جمعیت عمده مهاجر آبزی را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار