روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر در دولت سیزدهم

استاندار هرمزگان با اشاره به امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در آذر ماه امسال، فعالیت‌های سازمان بنادر در اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور را تجلی‌بخش مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر و سیاست‌های دولت سیزدهم دانست.
کد خبر: ۹۸۱۱۱

افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر در دولت سیزدهم

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مهدی دوستی" روز سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر با هدف بررسی طرح‌های دریامحور اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم شاهد تحولات جدی از سوی سازمان بنادر در استان هرمزگان هستیم.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر در دولت سیزدهم پس از ۱۴ سال وقفه، بیان کرد: درحال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار تُن صادرات از ابتدای سال تاکنون در این بندر انجام شده است.

استاندارهرمزگان با بیان اینکه در این مدت مرحله سوم بندر شهید رجایی به پایان رسیده است، گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، شاهد تکاپوی جدی در سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.  

دوستی با اشاره به آماده شدن مجموعه‌ای از طرح‌های دریایی اعم از ریلی، گردشگری و سازه‌های دریایی برای دومین سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان از افتتاح بنادر سیریک و ابوموسی در این سفر خبرداد. 

وی همچنین در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور چندین نشست و همایش برگزار شده و در این سفر بخش زیادی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که سال‌ها دچار وقفه شده بود، در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی آن‌ها نیز آغاز خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در هرمزگان در این رابطه به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی یک بسته خاص اقتصاد دریا شامل مجموعه‌ای از چند طرح در حوزه امنیت غذایی، محیط زیست دریا در دومین سفر رییس جمهوری اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار