۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر گفت: در این راستا ضمن مواج شدن خلیج فارس ارتفاع موج دریا افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۰۹۰

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر


فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی برای اقدام ضروری اظهار داشت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

وی ادامه داد: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح نارنجی دریایی را سواحل و فراساحل استان بوشهر دانست و بیان کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدگی شناگران از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

شکوهی‌پور با تأکید بر خودداری از تردد دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین در این شرایط دریایی گفت: از تردد قایق‌های صیادی و تفریحی و شنا در خلیج فارس پرهیز و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اتخاذ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار