۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
صفایی:

شورای عالی اجرایی توسعه دریا محور تشکیل شده است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شورای عالی اجرایی ابلاغیه توسعه دریا محور تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۵۸

شورای عالی اجرایی توسعه دریا محور تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار مانا؛ علی‌اکبر صفایی که در دومین همایش تمدن دریایی سخن می‌گفت با بیان اینکه ابلاغیه سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ دریایی کشور است، خاطر نشان کرد: دولت کوشش و همت خود را گذاشته که کاری جامع و درخور در این خصوص انجام شود.

وی رویکرد رهبر معظم انقلاب به دریا را رویکردی راهبردی و طولانی مدت دانست که از دهه ۱۳۸۰ آغاز شد و ادامه داد: این رویکرد در حوزه امنیتی توفیقات بزرگی کسب‌ نموده و اکنون زمان آن رسیده که این توفیقات به حوزه توسعه و اقتصاد نیز تسری یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مجموعه‌ وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی از ماه‌ها قبل در جریان تدوین ابلاغیه سیاسیت‌های ۹ گانه توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: انواع برنامه‌های اجرا شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر در راستای این سیاست‌ها بوده است به شکلی که هم اکنون قادر هستیم به سرعت وارد کار اجرایی در بخش‌های مربوطه شویم.

صفایی با تأکید بر اینکه اجرای ابلاغیه توسعه دریا محور نیازمند سیاست‌گذاری یکپارچه است، افزود: در‌ همین راستا، پس از ابلاغ مقام معظم رهبری، به دستور ریاست محترم جمهور، معاون اول ایشان کارگروه یا شورای عالی اجرایی این ابلاغیه را تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: در این شورا وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی به سرپرستی وزرای مربوطه تدوین و مشخص شده است.

شایان ذکر است، همایش تمدن دریایی-مسیر پیشرفت هم‌اکنون در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار