روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

پیشرفت چشمگیر زیرساخت‌های گردشگری در جزیره ابوموسی/ هتل ابوموسی به زودی افتتاح می‌شود

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره ابوموسی با مشارکت بخش خصوصی با پیشرفت چشمگیری در حال ایجاد است.
کد خبر: ۹۸۰۴۱

پیشرفت چشمگیر زیرساخت‌های گردشگری در جزیره ابوموسی/ هتل ابوموسی به زودی افتتاح می‌شود

 

مهدی بهاروند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های توریسم دریایی در جنوب کشور، جزیره ابوموسی است که طی سالهای اخیر با ایجاد زیرساختهای گردشگری، مقدمات توسعه گردشگری آن فراهم شده است.

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی، ادامه داد: با توجه به دوری جزیره ابوموسی از سرزمین اصلی، موضوع اقامت شبانه از اهمیت زیادی در بحث زیرساختهای گردشگری این جزیره برخوردار است؛ لذا در گام نخست با استفاده از خانه های محلی موضوع ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این جزیره مطرح شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت:  توسعه زیرساختهای گردشگری در جزیره ابوموسی با مشارکت بخش خصوصی با پیشرفت چشمگیری در حال ایجاد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی اقامتگاه بوم گردی در جزیره ابوموسی به گردشگران خدمات رسانی می کنند، بیان داشت: همچنین یک هتل توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این جزیره در دست ساخت است که امیدواریم به زودی با بهره برداری از آن، پتانسیل ورود گردشگران بیشتر به این جزیره فراهم شود.

بهاروند در ادامه گفته‌های خود به ایجاد زیرساختهای گردشگری در سواحل جزیره ابوموسی نظیر آلاچیق و پارک ساحلی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مهمترین زیرساختهای توریسم این جزیره، ساخت اسکله تفریحی بود که با توجه ویژه مسئولان، این اسکله احداث و به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه جزیره ابوموسی می‌تواند به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود، عنوان کرد: جزیره ابوموسی طی سال‌های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می‌شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند، اما هم اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب‌های توریسم دریایی در خلیج فارس است.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی آب‌های خلیج‌فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس و همچنین در ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، در ۶۰ کیلومتری شمال امارات شارجه در امارات متحده عربی واقع شده است و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد.

جزیرۀ ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج‌فارس را دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار