۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

صید کیلکای خزر به ۱۱ هزار و ۸۶۵ تُن رسید

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رشد ۵ درصدی صید کیلکای دریای خزر از ابتدای امسال خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، صید کیلکای دریای خزر توسط صیادان استان‌های گیلان و مازندران به ۱۱ هزار و ۸۶۵ تُن رسیده است.
کد خبر: ۹۷۹۹۷

صید کیلکای خزر به ۱۱ هزار و ۸۶۵ تُن رسید

 

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال در مجموع ۷۳ فروند شناور کیلکاگیر در آب‌های شمالی کشور به صید کیلکاماهیان اشتغال دارند که از این تعداد ۴۴ فروند به استان مازندران و ۲۹ فروند به استان گیلان اختصاص دارد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رشد ۵ درصدی صید کیلکای دریای خزر از ابتدای امسال خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار اخذ شده، صید کیلکای دریای خزر توسط صیادان استان‌های گیلان و مازندران به ۱۱ هزار و ۸۶۵ تن رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای فصل صید امسال استان مازندران با رشد ۶ درصدی صید، هشت هزار و ۴۵۶ تن کیلکا صید کرده است و استان گیلان با رشد ۲ درصدی صید خود را به ۳ هزار و ۴۰۹ تن رسانده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: کیلکا ماهیان از آبزیان ارزشمند دریای خزر هستند که با استفاده از روش صید تور‌های قیفی شکل توسط لنج‌های صیادی کیلکا گیر برداشت می‌شوند.

وی یادآور شد: ارزش غذایی و پروتئینی بالا در کیلکا ماهیان می‌تواند پتانسیل مناسبی برای مصرف انسانی و ایفای نقش بیشتر در تغذیه روزمزه مردم باشد تا هم نیاز به پروتئین سفید را مرتفع نموده و هم به دلیل فروش با قیمت بهتر، تأمین منافع جامعه صیادی زحمتکش و پر تلاش را به صورت مناسب تری انجام دهد.

وی بیان داشت: از آنجا که کیلکا ماهیان در اعماق بیش از ۴۰ متر صید می‌شوند لذا خاصیت غذایی بسیار بیشتری در مقایسه با سایر آبزیان حتی ماهیان استخوانی برخوردارند، اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی عموم مردم از این امر قیمت کیلکا همچنان پایین است.

عباسپور نادری با اشاره به اینکه می‌توان با فرآوری ماهیان کیلکا و ایجاد تنوع غذایی با استفاده از این محصول مشتریان بیشتری پیدا کرد، اذعان داشت: در سال‌های اخیر تلاش تشکل‌های صیادی بر افزایش مصرف انسانی کیلکا ماهیان است تا سود بیشتری عاید صیادان شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه از سال ۷۹ با ورود مهاجم شانه‌دار به آب‌های خزر شاهد کاهش چشمگیر ماهیان کیلکا بودیم، اظهار داشت: این گونه شانه دار با از بین بردن غذای اصلی ماهیان کیلکا باعث کاهش ذخایر این گونه ماهیان با ارزش دریای خزر شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار