روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

توسعه زیرساختهای گردشگری در سواحل شرقی هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شهرستان‌های پارسیان و میناب خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۳۶

توسعه زیرساختهای گردشگری در سواحل شرقی هرمزگان

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه شهرستان ساحلی پارسیان با دارا بودن سوحل بکر و زیبا از قابلیت‌های زیادی در زمینه توریسم برخوردار است، گفت: این شهرستان در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به سواحل شرقی استان تبدیل شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، افزود: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری جهت افزایش قابلیت ورود گردشگران به سواحل پارسیان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چندی پیش عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این شهرستان آغاز شد. ادامه داد: در همین راستا، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی امسال به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ساحلی پارسیان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه به ایجاد پارک ساحلی در پارسیان اشاره کرد و گفت: فاز نخست ایجاد این پارک شامل احداث برج نور و نیز سکوی نشیمن به متراژ ۲۳۰ مترمربع است.

محسنی در ادامه گفته‌های خود به وجود قابلیت‌های گردشگری در میناب نیز اشاره کرد و بیان داشت: این شهرستان بیش از ۵۰ هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد که می‌توان از این ظرفیت جهت توسعه توریسم کشاورزی در استان بهره برد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین میناب دارای سواحل بکر و منحصر به فرد است و علاوه بر آن، خوریات کم نظیری مثل خور تیاب، کرگان و کلاهی از دیگر ظرفیت‌های توریسم دریایی منطقه به شمار می‌رود.

محسنی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در میناب در دستور کار قرار گرفته است، لذا از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود در زمینه توریسم میناب حمایت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، چندی پیش مجتمع گردشگری میناب با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که امیدواریم در ادامه شاهد افتتاح زنجیره‌ای پروژه‌های گردشگری در سواحل استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار