روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۰۱

برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی باستین با بیان اینکه توسعه اقتصاد دریامحور یکی از سیاست‌های ابلاغی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: این مهم از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی تولید ناخالص داخلی از محل اقتصاد دریا در کشور را بسیار پایین نسبت به دیگر کشور‌ها دانست و بیان کرد: در کشور ما اکنون ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی به حوزه اقتصاد دریا اختصاص دارد که باید تا ۱۰ سال آینده به ۱۶ درصد افزایش یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از اقدامات مهمی که نقش اساسی در توسعه اقتصاد دریامحور دارد، برپایی نمایشگاه‌های حوزه صنایع دریایی و دریانوردی است که در استان بوشهر، تمرکز خاصی در این عرصه داریم.

باستین از برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶۱ غرفه از ۱۲ استان در این نمایشگاه حضور دارند که ۹ غرفه مربوط به استان بوشهر است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بوشهر، تهران، فارس، اصفهان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان شرقی و مازندران از استان‌هایی هستند که در نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران حضور دارند.

باستین ابراز داشت: رویداد تقاضا محور فنّاوری‌های بهینه سازی در کشتیرانی و عرضه و تقاضای فنّاوری صنایع فراساحل و همچنین شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور از اهداف مهم برپایی نمایشگاه است.

وی افزود: پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های مختلفی برای ارتقای بخش دریایی و دریانوردی برپا می‌شود که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار