۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

رونمایی از اولین نمونه تجهیزات گردشگری دریایی ویژه توان خواهان در نمایشگاه گردشگری

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی  و تالابی کشور از رونمایی اولین نمونه تجهیزات گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی ویژه توان خواهان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۶۶

رونمایی از اولین نمونه تجهیزات گردشگری دریایی ویژه توان خواهان در نمایشگاه گردشگری

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگری دریایی بر پایه توریسم خانواده محور و امکان دسترسی برای سالمندان و معلولان و تردد راحت در سواحل شنی و ایجاد تسهیلات برای استفاده از امکانات توریسم دریایی در دستور کار میز ملی گردشگری دریایی قرار گرفته است.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، ادامه داد: طرح گردشگری دسترس پذیر و گردشگری برای همه، مورد تاکید سازمان جهانی گردشگری است که ما هم سعی داریم این امر را در توریسم دریایی کشور ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد انسجام سازمانی برای پیاده سازی طرح اجرایی اولین سایت گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی دسترس پذیر در کشور با همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری‌های شهرستان‌های ساحلی در دست پیگیری است.

شیرخانی بیان داشت: در همین راستا ساخت تجهیزات گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی ویژه توان خواهان در دستور کار قرار گرفته است که اولین نمونه این تجهیزات در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن ماه امسال رونمایی خواهد شد.

وی این اقدام را گامی بسیار مهم در راستای توجه به نیازهای افراد توان خواه جامعه ایرانی در زمینه توریسم دریایی، ساحلی و تالابی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد توجه بیشتر مسئولان دولتی به ویژه سازمان بهزیستی به این مهم و در اختیار گذاشتن تسهیلات کافی به سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه‌مند به ورود در زمینه ساخت تجهیزات توریسم دریایی ویژه توان خواهان باشیم.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود. رویکرد نمایشگاه هفدهم «گردشگری سبز» و «رویدادهای گردشگری» با توجه به طبیعت‌گردی، روستاگردی، جامعه محلی و حفظ محیط زیست عنوان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار