۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

توقیف ۱۸ شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبی شیلات خوزستان گفت: ۱۸ فروند شناور صیادی متخلف در عملیات مشترک دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان و پایگاه حفاظت منابع بندر امام خمینی و بندر ماهشهر در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند.
کد خبر: ۹۷۸۳۸

توقیف ۱۸ شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، کامران شریفی افزود: توقیف این شناور‌های صیادی در راستای حفاظت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس انجام شده است.
وی گفت: طی بازرسی از شناورها، ۱۱ دستگاه ترالک، ۳۰ رشته تور گوشگیر، ۸۲۰ کیلوگرم انواع میگو و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آبزیان دریایی کشف و ضبط شد.
سرپرست یگان حفاظت از منابع آبی شیلات خوزستان افزود: پرونده تخلفات صیادی برای ۸۰ نفر به اتهام حمل غیر‌مجاز ادوات صید و نیز صید غیرمجاز درصیدگاه‌های منطقه تشکیل شده و آماده معرفی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی خوزستان است.
پارسال حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگو در آب‌های ساحلی و دریایی خوزستان صید شد.
قاچاق آبزیان به کشور‌های همسایه، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید همچون صید ترال، ورود شناور‌های خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید، سنگینی و فرسودگی ناوگان صید و صیادی و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد.
صید و صیادی و تجارت اشتغال غالب در مناطق ساحلی خوزستان است.
استان خوزستان ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و آبراهی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار