۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

بندر حمد بهبود فرآیند پهلودهی کشتی‌ها را به هوش مصنوعی می‌سپارد

بندر حمد در قطر تحت راهبری "کیو ترمینالز" از سامانه Portchain Connect برای بهینه سازی رویه تخصیص اسکله‌های خود به کشتی‌های ورودی از طریق "دسترسی‌های دیجیتال" و به اشتراک گذاری امن داده‌ها استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۶۷۶

بندر حمد بهبود فرآیند پهلودهی کشتی‌ها را به هوش مصنوعی می‌سپارد

به گزارش مانا، «ثور ثوروپ» مدیر بازرگانی و یکی از بنیانگذاران Port Chain Connect، گفت: ما هیجان زده هستیم که با QTerminals کار می کنیم و به آنها برای تسهیل در تبادل داده‌ها در جهت کارایی بندر حمد در فرآیند تخصیص اسکله ها و افزایش کارآمدی عملیاتی کمک می‌کنیم.
وی افزود: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری و بهبود مستمر پلت فرم خود بر‌اساس بازخورد کاربران هستیم.
 بندر حمد که در جنوب دوحه پایتخت قطر واقع شده با دو پایانه کانتینری و یک پایانه عمومی و چند منظوره و امکانات فراساحلی، مرکز اصلی فعالیت کیو ترمینالز است و یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی قطر محسوب می‌شود.
 شرکت Portchain Connect، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های تخصیص بهینه اسکله‌ها در پایانه‌های کانتینری، بندر حمد را قادر می‌سازد تا با دریافت برنامه زمان‌بندی لحظه‌ای و دریافت اطلاعات تعداد کانتینرهای در حال حمل به طور مستقیم از خطوط کشتیرانی و کشتی‌ها به سرعت طرح تخصیص اسکله‌ها را هماهنگ کند.
 این پلتفرم جریان مبادله داده‌ها را به نحوی ساده می‌کند تا زمان تخصیص اسکله‌ها برای پهلوگیری کشتی‌ها کوتاه‌تر شود و به پایانه‌ها و حمل کننده‌ها اجازه می‌دهد داده‌های با کیفیت را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و تأخیر در انتقال اطلاعات را کاسته و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایند.
بندر حمد در سال ۲۰۲۲ میلادی بالغ بر یک میلیون و چهارصد و سی و پنج هزار تی ای یو را از کشتی‌ها تخلیه و بارگیری کرده است.
منبع: portstrategy.com
 آسام تدبیر دانش

ارسال نظرات
آخرین اخبار