۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

سیستم تصفیه و ضد‌عفونی آبِ بالاست پیش از ورود به کشتی ساخته شد

سیستم تصفیه آبِ بالاست با عنوان BIO-SEA به منظور ضد عفونی و تصفیه آبِ توازن قبل از ورود به کشتی توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شد.
کد خبر: ۹۷۶۱۸

سیستم تصفیه و ضد‌عفونی آبِ بالاست پیش از ورود به کشتی ساخته شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ این سیستم که توسط گروه BIO-UV متخصص در تصفیه و ضد عفونی آب و برای تأمین سیستم‌های تصفیۀ آبِ توازن کشتی‌ها ساخته شده و بر روی کشتی Neoliner ۱۳۶ که قرار است با پیشرانه الکتریکی و بادبانی حرکت کند، نصب می‌شود.

بر‌اساس این گزارش گروه BIO-UV برای تولید و ساخت این مجموعه بیش از ۱۲ سال توسط متخصصان کار کرده و هزینۀ کل آن ۶۰ میلیون یورو برآور‌د می‌شود.  

بر این اساس یک سیستم ضد‌عفونی کنندۀ آبِ توازن قبل از ورود به مخزن کشتی، تمامی جانوران آبزی و میکرو ارگانیسم‌هایی که در حین ورود آبِ بالاست ممکن است به کشتی منتقل شود را بلافاصله ضد عفونی کرده و آبِ پاک و تمیز وارد کشتی می‌شود که هنگام تخلیه به هیچ عنوان آلودگی در بنادر ایجاد نمی‌کند.  

«ژان زانوتینی»، مدیرعامل شرکت Neoline در زمینۀ تولید و ساخت این سیستم گفت که گروه تخصصی BIO-UV  سالهاست که در این زمینه برای جلوگیری از جانوران آبزی به کشتی و ایجاد آلودگی تلاش می‌کند که در نهایت موفق به اخذ تائیدیه از IMO و گارد ساحلی آمریکا USCG شده است.

به گفتۀ مدیرعامل این شرکت کشتی که سیستم تصفیه در آن نصب شده با انرژی الکتریکی و بادی کار خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ میلادی وارد دریا شده و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آن ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت که در مراحل بعدی کلاً به حد صفر خواهد رسید.

سیستم تصفیه و ضد‌عفونی آبِ بالاست پیش از ورود به کشتی ساخته شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار