۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

اعتراض آمریکا و اتحادیه اروپا به فروش نفت روسیه به بالاتر ار ۶۰ دلار

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد تمامی نفت صادراتی روسیه به قیمت بالاتر از قیمت اعمال شده تحریمی به فروش می‌رسد و اتحادیه اروپا و آمریکا تازه به خود آمده‌اند تا شاید بتوانند با اعمال قانون جدید جلوی آن را بگیرند، اما از دید تحلیلگران و گزارشگران این روزنامه این کار غیر ممکن است.
کد خبر: ۹۷۵۷۱

اعتراض آمریکا و اتحادیه اروپا به فروش نفت روسیه به بالاتر ار ۶۰ دلار


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از روزنامه  فایننشال تایمز چاپ لندن؛ صادرات نفت روسیه به تمامی نقاط جهان خارج از سقف قیمت تعیین شده G۷ فراتر رفته و مسکو درآمد خوبی از صادرات نفت و گاز خود حداقل درمدت یک سال اخیر به دست می‌آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: روسیه به صادرات خود در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی با سرعت بالا ادامه داده و سقف قیمتی تعیین شده تحریمی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا به خبرنگار این روزنامه انگلیسی گفت: آخرین داده‌ها نشان می‌دهد ما باید از این پس سخت‌تر عمل کنیم تا بتوانیم جلوی اشتهای روسیه را برای صادرات بیشتر و عدم رعایت سقف قیمتی بگیریم.

تولید کنندگان روسی هر ماه توانسته‌اند ۱۵ میلیارد دلار از فروش نفت و گاز به دست آورند، این در حالی است که به علت شرایط جنگی فروش این فرآورده، برخی اوقات از مالیات معافند و در صورت پرداخت احتمالی مالیات منابع آن صرف تقویت بودجه دفاعی می‌شود.

بر این اساس معاملات نفتی روسیه در سال جاری میلادی به صورت پیچیده وارد مرحله جدیدی شده که به نام ناوگان سایه نفتکش‌ها صادرات نفت را به شدت پشتیبانی می‌کند و در این میان دولت‌های G۷ کاری از دستشان بر نمی‌آید.

نکته قابل توجهی که وجود دارد اززمان تحریم کشتی‌ها و تشکیل ناوگان سایه برای صدور نفت روسیه وزارت خزانه داری آمریکا تنها توانسته  ۲ نفر از فروشندگان نفت روسیه به صورت غیر‌مجاز را در لیست سیاه قرار دهد، اما پارا فراتر از آن نگذاشته است.

این در حالی است که افراد زیادی در تمام نقاط جهان نسبت به خرید و فروش نفت روسیه  بلاتر از ۶۰ دلار اقدام می‌کنند

در پایان این گزارش آمده است از آن جایی‌که آمریکا و اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند جلوی صادرات نفت روسیه و رعایت قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه را کنترل کنند به همین جهت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نامه‌هایی به ده‌ها اپراتور نفتکش جهان که بیشتر آن‌ها یونانی هستند، ارسال کرده تا اطلاعات در مورد محموله‌های نفتی روسیه را به دست آورند.

در صورت تکمیل این گزارشات  قرار است اقدامات جدیدتری از سوی کشور‌های G۷ برای مقابله با فروش نفت روسیه اتخاذ شود، اما پیش‌بینی کارشناسان برخلاف چنین دیدگاهی است، زیرا اعتقاد دارند روسیه به کار خود همچنان ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار