۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

راه‌اندازی بزرگترین مخزن ذخیره گاز LNG جهان در چین

شرکت سینو‌پک چین فاز اول بزرگترین مخزن ذخیره LNG جهان با ظرفیت ۲۷۰ هزار متر مکعب را راه‌اندازی کرد. قرار است در فا‌ز دوم با تکمیل پروژه‌های جدید این شرکت حجم مخازن ذخیره گاز LNG به ۴.۵ میلیون متر مکعب برسد.
کد خبر: ۹۷۴۸۳

راه‌اندازی بزرگترین مخزن ذخیره گاز LNG جهان در چین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت‌نیوز؛ شرکت نفت و فرآورده‌های نفتی چین (سینوپک) اعلام کرد اولین مخزن ذخیره LNG جهان را که به عنوان بزرگترین مخزن LNG جهان می‌باشد با بومی‌سازی ۹۵ درصدی و حجم ذخیرۀ ۲۷۰ هزار متر‌مکعب را راه‌اندازی کرد.  

بر‌اساس این گزارش این مخزن ذخیره در چینگدائو به طور رسمی راه‌اندازی شده و ظرفیت ذخیره سازی نهایی را برای ۱۶۵ میلیون متر‌مکعب گاز LNG دارد.

این مگا مخزن ذخیره LNG دارای ۱۰۰ متر قُطر و ۵۵ متر ارتفاع است که کار‌های اصلی آن در مدت ۱۸ ماه و پروژه‌های نهایی آن در ۲۷ ماه  تکمیل شده است.

شرکت سینوپک اعلام کرده هزینه‌های اجرایی این  پروژه در سطح بومی‌سازی برای اولین بار تا میزان ۹۵ درصد است.

سینوپک اعلام کرده مراحل بعدی توسعه در فاز دوم، سه مخزن ذخیره ۲۲۰ هزار متر‌مکعبی را به منظور ذخیره ۴.۵ میلیون متر‌مکعب گاز LNG اضافه خواهد کرد.  

بدین ترتیب با تکمیل  پروژه ها‌ی سینوپک در چینگدائو و تیانجین با احداث ۷ تا ۹ مخزن ذخیره قرار است  ۱.۶۸ میلیارد مترمکعب گاز ذ‌خیره شود.  

سینوپک در نظر دارد در نقاط مختلف چین ۱۲ انبار ذخیره گاز به میزان پنج میلیارد مترمکعب احداث کند.

در پایان این گزارش آمده است سینوپک چین یک برنامه پنج ساله برای گسترش فعالیت‌های ذخیره سازی گاز LNG در پیش دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار