۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

نابسامانی توریسم دریایی خزر پس از آزادسازی سواحل

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نابسامانی و رهاشدگی در سواحل شمالی کشور پس از اجرای پروژه آزادسازی سواحل را یکی از مهمترین معضلات پیش روی توریسم دریایی خزر عنوان کرد.
کد خبر: ۹۷۳۵۳

نابسامانی توریسم دریایی خزر پس از آزادسازی سواحل

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا، نابسامانی و رهاشدگی در سواحل شمالی کشور پس از اجرای پروژه آزادسازی سواحل را یکی از مهمترین معضلات پیش روی توریسم دریایی خزر عنوان کرد که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این معضل اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر تمرکز زدایی و تفویض اختیار به مراکز تصمیم‌گیر در سطح استان، برخی مقررات دافعه سرمایه‌گذاری از قبیل فرآیند‌های واگذاری اراضی، مفاد قرارداد و مدت زمان واگذاری نیز از دیگر معضلات پیش روی صنعت توریسم دریایی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد:  فرآیند طولانی اخذ استعلامات و نقش برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی نیز از دیگر موانع سرمایه گذاری در نوار ساحلی دریای خزر محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه به عدم تناسب سطح کیفیت برخی تجهیزات و ماشین‌آلات در صنعت گردشگری و عدم دسترسی به امکانات بروز این صنعت متناسب با کیفیت و استاندارد‌های بین‌المللی اشاره و بر لزوم افزایش و ارتقاء کیفیت سطح خدمات مورد نیاز صنعت گردشگری متناسب با استاندارد‌های بین‌المللی تاکید کرد.

تجری، اذعان داشت: گران بودن تجهیزات و بالابودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش و عدم وجود برخی خودرو‌های مخصوص گردشگری برای ارائه خدمات با کیفیت در این صنعت را از دیگر موانع صنعت توریسم دریایی در نوار ساحلی دریای خزر محسوب می‌شود.

به گفته مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، لزوم واردات تجهیزات با کیفیت گردشگری از قبیل امکانات تجهیزاتی هتلی، مراکز سرگرمی و تفریحی جدید، متنوع و جذاب گردشگری می‌تواند گامی مهم در راستای تسهیل در سرمایه گذاری در این بخش از صنعت گردشگری باشد.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص  آخرین وضعیت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر با اشاره به وجود موانع سرمایه گذاری در این بخش از صنعت گردشگری، تصریح کرد: از جمله موانع توسعه در گردشگری دریایی در سواحل خزر می‌توان به وجود دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیر در نوار ساحلی و پهنه دریایی با خطی مشی‌ها و قوانین و مقررات موازی و گاهاً متضاد برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی که موجب تعدد سطوح تصمیم‌گیری و دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های گردشگری ساحلی-دریایی می‌شود اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار امیدواری کرد: به زودی بتوانیم شاهد رونق صنعت گردشگری با همکاری مشترک بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی در نوار ساحلی دریای خزر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار